kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

اخبار کوتاه

سفارت ایران در صنعا همچنان دایر است
حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان، در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، سفارت ایران در صنعا بسته شده است، اعلام کرد: دیپلمات‌های ایرانی در صنعا پایتخت یمن حضور دارند و سفارت ما در این شهر دایر است.

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی
 21 مهرماه برگزار می‌شود
به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری و دانشگاه امام صادق (ع) سه‌شنبه 21 مهرماه از نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

رفتن به کربلا ویزا می‌خواهد
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: افرادی که قصد سفر به عراق را در ایام محرم و اربعین حسینی دارند از هم‌اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند.
علی ناصر با اشاره به تشکیل ستاد ویژه و برنامه‌ریزی جهت تسهیل سفر زائران به عراق در ایام محرم و صفر، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته تا آشفتگی‌ها و مشکلات اربعین سال گذشته حادث نشود.

وقوع فاجعه انسانی در یمن به اعتبار سازمان ملل
 لطمه می‌زند
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: عدم توفيق سازمان ملل در جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن به جايگاه و اعتبار این سازمان در دفاع از حقوق بین‌المللی بشردوستانه لطمه وارد می‌سازد.
وی لازمه برقراری صلح و ثبات در یمن را درک دوراندیشانه گروه‌ها و احزاب سیاسی از واقعیات موجود و توجه به منافع و خواسته‌های مردم دانست.

ایران هدف قرار دادن اقامتگاه سفیر عمان در صنعا را محکوم کرد
مرضیه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هدف قرار دادن اقامتگاه سفير عمان در صنعا توسط نيروهاي ائتلاف را به شدت محكوم كرد و آن را مغاير با مقررات بين المللي مربوط به مصونيت اماكن ديپلماتيك دانست.
 مرضیه افخم از مجامع بين‌المللي به ويژه سازمان ملل متحد خواست در اجرای مسئوليت خود براي متوقف ساختن جنگ و تجاوز نيروهاي ائتلاف به اهداف ممنوعه از جمله اهداف غيرنظامي و اماكن ديپلماتيك به صورت جدي و فوري  اقدام كنند.

هزینه برگزاری انتخابات
 ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان است
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هزینه برآورد شده برای انتخابات 170 تا 180 میلیارد تومان است که فراهم شده است.
امیری درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات گفت: برای کلانشهر و برخی شهرستان‌ها بستر سازوکار انتخابات الکترونیکی فراهم شده است و مصوبه دولت این است که انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار شود.

خبرگزاری میزان افتتاح شد
خبرگزاری رسمی قوه قضاییه با عنوان «میزان» از صبح دیروز - یکشنبه - رسماً کار خود را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، این خبرگزاری وابسته به مرکز رسانه قوه قضاییه است و سایت آن بر روی نشانی Mizanonline.ir قابل دسترسی است.

کاردار ایران در لندن تعیین شد
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه  کشورمان در حکمی «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» را به سمت کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن منصوب کرد.
به گزارش  ایسنا، محمدحسن حبیب‌اله‌زاده پیش از این کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در لندن، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان بین‌المللی دریانوردی و رئیس اداره اول اروپای غربی وزارت امور خارجه بوده و در ماموریت‌های روسیه و سوئیس انجام وظیفه کرده است.

استاندار جدید کرمانشاه
منصوب  شد
حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بنا به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران اسدالله رازانی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه منصوب شد.
پیش از این ابراهیم رضایی بابادی این سمت را بر عهده داشت.