kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
در واکنش به توهین صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی

ندای مرگ بر اسرائیل در مجلس طنین‌انداز شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه پس از تعطیلات تابستانی با محکوم کردن هتاکی اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی ندای مرگ بر اسرائیل را در صحن علنی مجلس طنین‌انداز کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: در روزهای گذشته شاهد رفتار توهین‌آمیز نیروهای رژیم صهیونیستی در ماجرای مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی بودیم. به نظر می‌رسد در این شرایط آشفته‌ای که در منطقه وجود دارد و درگیری‌ها و منازعاتی که در بین کشورهای اسلامی به وجود آمده، رژیم صهیونیستی از این فضا سوءاستفاده و به قبله نخست مسلمانان توهین کرد.
لاریجانی اظهار داشت: حضور نظامیان گستاخ و دژخیم رژیم صهیونیستی در قبله اول مسلمین و محروم ساختن مسلمانان از عبادت در این مسجد حتی در ساعاتی یک توهین بزرگ به همه مسلمانان است. مگر مسلمان‌ها فرصت دارند که در کنیسه‌های اسرائیل حضور پیدا کنند یا مگر رژیم صهیونیستی ساعاتی از کنیسه‌ها را به مسلمانان اختصاص می‌دهد که امروز با توسل به زور مسلمان‌ها را از حضور در مسجدالاقصی و نمازگزاردن در این مسجد منع می‌کنند. لاریجانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دنیای اسلام شاهد یک خواب‌آلودگی یا به خواب‌رفتگی عمدی هستیم که به موضوع مهمی همچون مسجدالاقصی توجه نشود و رژیم صهیونیستی از این فرصت نهایت سوءاستفاده را کرده است. باید بدانیم این یک مسئولیت مهم برای همه مسلمان‌ها است. خوشبختانه ملت ایران با هوشیاری نسبت به این رفتار دهشتناک موضع‌گیری کرد و به تظاهرات پرداخت.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و از مجامع بین‌المللی و همچنین کنفرانس اسلامی می‌خواهد که در این زمینه حضور جدی پیدا کرده و از ملت مظلوم فلسطین دفاع کند.
مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز
 به دخالت‌ها توجه کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نکاتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند این هشدار را می‌دهد که هم مراکز تصمیم‌گیر و هم مراکزی که تصمیم‌ساز هستند به دخالت‌های دیگران کاملا توجه داشته باشند و رصد کنند و حساس باشند. ممکن است دیگران با زبان لبخند و یا روش‌های دیگر بخواهند افکاری را القاء کنند. باید توجه داشت که ما باید ارکان انقلاب اسلامی یعنی وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را به عنوان شاقول صحیح اسلامی در نظر بگیریم و همه آن امور را با این شاقول بسنجیم. این بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب احتیاج به کاوش و دقت‌نظر برای همه صاحب‌نظران دارد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در این شرایط که دسایس بیگانگان بیشتر شده باید همگرایی و وحدت درون کشور بیشتر از قبل باشد، چرا که ما هم همواره با «ید واحده» توانسته‌ایم نیرنگ‌ها و خدعه‌های دشمنان را از بین ببریم و از این ظرفیت باید استفاده دقیق صورت گیرد.
گفتنی است نمایندگان مجلس در جلسه دیروز و به دنبال اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد رفتار اهانت‌آمیز نظامیان صهیونیستی به قبله نخست مسلمانان شعار «مرگ بر اسرائیل» را در صحن علنی مجلس سر دادند. نمایندگان با سر دادن این شعار اقدام اهانت‌آمیز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم و اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.
مصوبات نمایندگان
طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور بررسی بیشتر جهت تأمین نظر شورای نگهبان به کمیسیون قضایی بازگشت.
نمایندگان همچنین به دو فوریت طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی رای موافق دادند. مجلسی‌ها از سوی دیگر یک فوریت طرح استخدام کارگران بیمه کشاورزی را مصوب کردند.
انتخاب 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دستورکار نشست دیروز پارلمان قرار گرفت.
براساس آرای وکلای ملت، رضا آشتیانی نماینده مردم قم و مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران به عضویت این ستاد درآمدند.
نطق‌ها و تذکرات نمایندگان
سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز گفت: آقای رئیس‌جمهور، پیرمردسالاری در سکان مدیریت کشور را با یک حرکت انقلابی حذف کنید، جای تاسف است که از پیروزی انقلاب تاکنون نتوانسته‌ایم نیمی از وزرا را از بین جوانان انتخاب کنیم.
حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل و فارسان و کوهرنگ و کیار در مجلس نیز  در نطق میان‌دستور خود گفت: در برجام میزان داده‌ها و ستانده‌ها متوازن هستند ولی متناسب نیستند و بهتر است نگاه کیفی داشته باشیم.
فرج‌الله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در نطق میان‌دستور گفت: آمریکا و صهیونیست به عنوان مستکبر این عالم غیرقابل اعتماد هستند. امروز بایستی همه ما با وحدت کلمه پشت‌سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
خبر دیگر اینکه جواد هروی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز خواستار رسیدگی به تخلفات موسسه «میزان» شد.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس نیز با هشدار نسبت به وضعیت بیکاری در کشور، تاکید کرد: دولت برای هزینه‌کرد بودجه 4 هزار میلیارد تومانی اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار گام اساسی بردارد. از سوی دیگر حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری گفت: «برجام» به عنوان موجود ناقص‌الخلقه چگونه در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است.