kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
آیت‌الله موحدی کرمانی در مراسم گرامیداشت آیت‌الله خزعلی:

تحمل فشار و تحریم‌ها در دفاع مقدس مرهون افراد مقاوم و شجاع بود

آیت الله موحدی کرمانی در مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله خزعلی با بیان اینکه ایشان تلاشگر، مبارز، شجاع و در دفاع از دین بسیار قوی بود، گفت: همین افراد شجاع و مقاوم بودند که در 8 سال دفاع مقدس موشک‌ها را تحمل کردند و با دشمن‌ها جنگیدند اما در مقابل تحریم‌ها و فشارها کمر خم نکردند.

مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در این مراسم اظهار داشت: بالاخره کی امت اسلامی به این فکر می‌افتد که دست این حکومت وهابی (سردمداران عربستان) را از حرمین شریفین کوتاه کند. اینها (سردمداران عربستانی) ثابت کردند لایق نیستند و نمی‌توانند مدیریت حرمین شریفین را صورت دهند و امسال هم شنیدید که چه اتفاقی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه سخنان علمای ربانی برای مردم نعمت است، گفت: مردم باید در مواقع حساس که نمی‌دانند وظیفه چیست به علمای ربانی مراجعه کنند چرا که اینها نماینده بقیة‌الله هستند. علمای ربانی توجه دارند که وظیفه خطیری همچون انبیا بر دوش دارند بنابراین در مقابل ظلم می‌ایستند و در زمان خطر احساس بی‌تفاوتی نمی‌کنند.
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مقام معظم رهبری و امام راحل مدافع‌پرور هستند، گفت: این بزرگواران انسان‌های اهل دفاع را تربیت و به آنها توجه می‌کنند و ما دیدیم که همین افراد شجاع 8 سال دفاع مقدس موشک‌ها را تحمل کردند و با دشمن‌ها جنگیدند، در مقابل تحریم‌ها و فشارها کمر خم نکردند.
وی در ادامه به شخصیت مبارزاتی و ولایی یار صدیق امام و رهبری یعنی آیت‌الله خزعلی اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم آیت‌الله خزعلی انسان تلاشگر، مبارز، شجاع و در دفاع از دین بسیار قوی بود حق را می‌گفت و طبق حق عمل می‌کرد.
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه آیت‌الله خزعلی در امر روشنگری ولایت فقیه بسیار قوی بود، گفت: مرحوم آیت‌الله خزعلی به محض اینکه باطل را می‌دید در مقابل آن می‌ایستاد در مجلس خبرگان رهبری یکی از اعضای خبرگان جمله نامناسبی گفت که از آن اهانت به نظام استشمام می‌شد که این مرحوم در مقابل سخنان وی بلند شد و فریاد کشید.
وی ادامه داد: آیت‌الله خزعلی در همه جای انقلاب حضور داشت و همراه انقلاب بود ایشان در مقابل دشمنان داخلی و خارجی محکم می‌ایستاد.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه به توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه استعمار بین شیعه و سنی در حال ماجراجویی است و دشمنی ایجاد می‌کند تا مسلمین را به جان هم بیندازند.
برگزاری مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلی
 از سوی رهبر انقلاب
مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلی از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. این مراسم روز سه‌شنبه پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.