kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه:

نزدیک به 30 درصد جوانان جهان بیکارند

یک سازمان اقتصادی بین‌المللی از بیکاری 30 درصد جوانان جهان خبر داد.

به گزارش فارس، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: نرخ بیکاری جوانان در جهان در سال 2014 نسبت به سال 2007 نزدیک به یک سوم افزایش یافته است و این افزایش شامل بیشتر شدن سطح بیکاری بلندمدت نیز است.
براساس این گزارش، بیشترین نرخ بیکاری در میان اعضای این سازمان به اسپانیا با 53/2 درصد بیکاری و پس از آن یونان با 52/4 درصد اختصاص یافته است. آفریقای جنوبی با 51/3 درصد بیکاری در جایگاه سوم قرار گرفته است.
کشورهای ایتالیا با 42/7 درصد، پرتغال با 34/8 درصد، جمهوری اسلواکی 29/7 درصد، ایرلند با‌ 26/9 درصد، کاستاریکا با 25/1 درصد، هلند با 23/9 درصد و بلژیک با 23/2 درصد در جایگاه‌های چهارم تا دهم قرار دارند.
اعضای اتحادیه اروپایی این سازمان، جایگاه‌های نخست این فهرست را از آن خود کرده‌اند به طوریکه 8 کشور از 10 کشور نخست عضو اتحادیه اروپا هستند.
براساس آمار کمیسیون اروپا،
7/5 میلیون جوان اروپایی تحصیلکرده بیکارند.
این گزارش براساس آمار منتشره از جوانان 15 تا 24 ساله که بدون کار یا‌ آماده به کار و آن‌هایی که به شدت جویای کار هستند، تهیه شده است.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه سازمانی بین‌المللی با 34 عضو است که اعضای آن به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتیک  متعهد هستند. این سازمان در سال 1948 تحت عنوان سازمان همکاری اقتصادی اروپا تاسیس شد. این سازمان به منظور اجرای طرح بازسازی کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم تاسیس شد.