kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
همزمان با افزایش فقر در این کشور رخ داد

تهدید کاخ سفید به قطع حمایت‌ها از دولت نارنجی اوکراین

در حالی که نارنجی‌های اوکراین خودشان را دلخوش به حمایت‌های غرب و به خصوص آمریکا کرده بودند اما کاخ‌سفید تهدید کرده ممکن است دست از حمایت دولت رنگی کیف بردارد.


غربگرایان اوکراین که در سال 2014 و به بهانه فقر و فساد و با کمک آمریکا توانستند  با کودتای رنگی دولت قانونی این کشور را ساقط کنند طی دو سال گذشته نه تنها نتوانسته‌اند کشور را از بحران فساد، بیکاری، و فلاکت و  بدبختی نجات دهند بلکه اوکراین روز به روز بیشتر در بحران فرو می‌رود. حال از واشنگتن نیز خبر می‌رسد که دولت آمریکا دست از حمایت‌های خود از کیف خواهد کشید.
 بر همین اساس یک نشریه اوکراینی با اشاره به صحبت‌های «مایکل کارپنتر»، مشاور «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بایدن به پترو پروشنکو رئیس جمهور و «ارسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین «هشدار ناگهانی و ملموس» در این زمینه داده است.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این منبع اعلام کرد معاون رئیس جمهور آمریکا به شدت نگران وسعت فساد و فقر در اوکراین است و  به رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین هشدار داده شد اگر اوضاع تغییر نکند حمایت آمریکا در آینده از اوکراین ممکن است تهدید شود.  به اعتقاد کارشناسان آمریکا عادت دارد پشت متحدان خود را خالی کند و این تهدیدات هم احتمالا نه به خاطر دلسوزی این کشور از وجود فقر و فساد در اوکراین بلکه به خاطر ماهیت آمریکایی‌هاست.
 برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند، با ادامه این وضع و اوضاع اسفناک حاکم بر زندگی مردم اوکراین چه بسا دیر یا زود مردم این بار علیه نارنجی‌ها قیام نمایند.