kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

کوتاه از شهرستان ها

آبرسانی در انتظار اعتبار
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرعامل آبفای کشور در بازدید از پروژه آبرسانی شهری و روستایی مازندران گفت: پیگیر دریافت 500 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ارزی برای مجتمع‌های آب روستایی بالای 20 خانوار هستیم.
حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع آب از غرب تا شرق مازندران در قالب 9 مجتمع آبرسانی در حال اجراست، گفت: تلاش می‌کنیم در قانون بودجه سال 95، اعتبارات لازم برای اجرای مطالعات طرح آبرسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و مرزن‌آباد برای دریافت ردیف اجرایی لحاظ شود.وی، به مشکل افت فشار آب در برخی از شهرهای مازندران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر با اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت از قبیل حفر چاه، اجرای خط انتقال و احداث مخازن این مشکلات به حداقل رسید.
 تخریب قطعه‌بندی غیرمجاز
* امیر خیرام‌پور مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: به منظور حفظ و حراست از زمین‌های کشاورزی و در راستای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی و اجرای تبصره 2 ماده 10 دستور دادستانی شهرستان بابلسر، 64 مورد تفکیک و قطعه‌بندی غیرمجاز اراضی به مساحت 10 هزار مترمربع در قائمیه شهرستان بابلسر تخریب و قلع و قمع شد.
رونمایی از پرده کعبه
تبریز- خبرنگار کیهان: همزمان با برپایی ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در تبریز، از پرده مطهر و نفیس کعبه رونمایی شد.جنس پرده کعبه از ترمه و ابریشم با استفاده از هنر گلابتون دوزی با طلا و نقره بوده و دارای خط ثلث کتیبه‌ای است. این تکه از پرده کعبه، جزو قدیمی‌ترین اموال نفیس موزه آذربایجان است که توسط هنرمندان تبریز، ترمیم و به بخش اسلامی موزه آذربایجان منتقل شد.
آبیاری به روش نوین
اردبیل- خبرنگار کیهان:روش نوین آبیاری تیپ در 500 هکتار از اراضی شهرستان نمین با موفقیت اجرا شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نمین با بیان این مطلب افزود: این طرح در راستای افزایش عملکرد سیب‌زمینی به 50 تن در هر هکتار با مشارکت محققان مرکز تحقیقات اردبیل و 145 نفر از کشاورزان روستای «مرنی» به صورت پایلوت استانی اجرا شد.
محمد حسنی در ادامه گفت: برای اولین بار در سطح استان، کشت مستقیم سیب‌زمینی (بدون عملیات خاک‌ورزی) در نیم هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شده است.
برگزاری نمایشگاه تجلی عشق
ساری- خبرنگار کیهان:نمایشگاه تجلی عشق در عمارت کلبادی موزه تاریخ شهر ساری برگزار شد.
یک هنرمند مازندرانی گفت: در این نمایشگاه تمامی آثار برگرفته از هنر نگارگری ایرانی به صورت دست‌ساز بدون استفاده از برش‌ها و فرم‌دهی به وسیله ماشین‌آلات و قالب ساخته شده است.
مهدی موذن افزود: هنر تلفیق نگارگری و جواهرسازی از سبک‌های جدید هنری است که با استقبال هنرمندان، روبه‌رو شده است.
وی گفت: به دلیل علاقه و سابقه فعالیت در رشته نگارگری، تصمیم گرفته شد از نقوش، فرم‌ها و ترکیب‌بندی‌هایی که در نگارگری، در حیطه گل مرغ، تذهیب و تشعیر استفاده می‌شود، الهام گرفته شود و آنها را به صورت ساده و انتزاعی وارد عرصه ساخت طلا و جواهر دست‌ساز شود.
موذن افزود: تلاش شده در این زمینه حرکتی را در حیطه طراحی و ساخت جواهرات دست‌ساز، ایجاد کرده که تمام آثار، گویای این حرکت است.