kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

شناسایی کانون‌های گرد و غبار در 3 شهر آذربایجان غربی

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از شناسایی کانون‌های گرد و غبار در سه شهر آذربایجان غربی خبر داد.

صمد سیدموسوی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از گرد و غبار و بهبود وضعیت دریاچه ارومیه و جلوگیری از ریزگردهای نمکی اداره کل منابع طبیعی اقدام به کشت گونه‌های گیاهی مقاوم می‌کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، تصریح کرد: کاشت یک هزار و 10 اصله نهال مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و باد نیز در این زمینه انجام گرفته است که این روند درحال حاضر همچنان ادامه دارد.
سیدموسوی با بیان اینکه در این راستا ایجاد پوشش سبز در منطقه نیز حائز اهمیت است، ادامه داد: برای این منظور 70 هزار بوته گلدانی نیز کشت شده است و در مدت زمان کمی زمینه جلوگیری از کانون‌های گرد و غبار را در منطقه ایفا خواهند کرد. وی با اشاره به پروژه‌های اجرایی برای احیای دریاچه ارومیه، اعلام کرد: در این راستا نیازمند اعتبارات لازم هستیم ولی تا حد امکان پروژه‌ها را متوقف نمی‌کنیم و تلاش می‌شود پروژه‌ها به قوت خود ادامه یابد.
سیدموسوی با اشاره به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کانون‌های گرد و غبار در سه شهرستان ارومیه، سلماس و میاندوآب مورد شناسایی قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص در دست اجراست.
وی با بیان اینکه جلوگیری از تشکیل کانون‌های گرد و غبار در اولویت کاری قرار دارد، اظهار کرد: جلوگیری از حرکت گرد و غبار و ایجاد پوشش گیاهی منطقه را در دستور کار داریم که امیدوارم در این زمینه به توفیق برسیم.