kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

حوادث کوتاه از کشور

    دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
شیراز- خبرنگار کیهان: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اعلام کرد پس از شناسایی و دستگیری یک خرده‌فروش مواد مخدر توسط ماموران کلانتری 23 گلدشت شیراز در بازرسی از وی مقدار 2 کیلو و 675 گرم ماری‌جوانا کشف شد.2 خرده‌فروش دیگر نیز که در مرکز شهر اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند توسط ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند و 500 گرم هروئین، یک قبضه اسلحه کلت کمری، یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و 200 کپسول خالی آماده پرکردن هروئین، 8 فشنگ ساچمه‌زنی و یک دستگاه خردکن هروئین از محل سکونت آنان کشف شد.ماموران کلانتری 37 بهارستان شیراز نیز فردی را که در منزل خود اقدام به فروش و توزیع مواد مخدر می‌کرد شناسایی و دستگیر و در بازرسی از منزل مسکونی وی 4 کیلو و 700 گرم تریاک کشف کردند.
توقیف پراید با 435 کیلو تریاک
یزد- خبرنگار کیهان: ماموران ایستگاه بازرسی ساغند اردکان استان یزد در بازرسی از یک دستگاه سواری پراید، 435 گرم تریاک را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: این خودرو با دو سرنشین از «کرمان» عازم «مشهد» بود که در ایستگاه ساغند توسط ماموران پلیس، مورد بازرسی قرار گرفت.
سرهنگ «سیدرضا صادقیان» افزود: در این ارتباط 2 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
جاعل سکه‌های طلا بازداشت شد
تبریز- خبرنگار کیهان: پلیس شهرستان مراغه با دستگیری یک فرد کلاهبردار و جاعل 15 عدد سکه قلابی از وی کشف کرد.
این فرد که در حال فروش سکه‌های تقلبی در مغازه‌های بازار زرگران مراغه بود، پس از دستگیری به تهیه این سکه‌ها از تبریز اعتراف کرد.
توقیف محموله میلیاردی قابلمه
تبریز- خبرنگار کیهان: ماموران پلیس انتظامی شهرستان جلفا از یک دستگاه کامیون، 218 کارتن قابلمه خارجی را کشف و ضبط کردند.
ارزش این محموله کشف شده یک میلیارد ریال ارزیابی می‌شود.
ماموران همراه با کالای قاچاق کشف شده، کامیون را نیز توقیف کردند.
بازداشت متجاوزان به حریم رودخانه
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان:  با حکم دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی، ماموران امور منابع آب قائم‌شهر متجاوزان به حریم و بستر رودخانه تلار را دستگیر کردند.هادی نیک‌اختر مدیر امور منابع قائم‌شهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار گفت: از متخلفان که با استفاده از تاریکی شب اقدام به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه تلار می‌کردند 3 دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر توقیف و 3 تن از متهمان نیز با تشکیل پرونده بازداشت شدند.
شکارچی متخلف به دام افتاد
ریگان- فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت:‌ با گشت‌های مستمر یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در منطقه آبگرم و دهنه عباسعلی و اطلاعات از همیاران محلی، یک نفر متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز می‌کرد، دستگیر شد.
محمد سلطان‌نژاد افزود: شخص مورد نظر شناسایی گشت و با حکم معاونت دادسرای عمومی و انقلاب ریگان و همکاری پلیس امنیت وارد منزل متخلف شدیم که از منزل نامبرده 3 راس سر جبیر و یک قبضه سلاح، 5 تیر غیرمجاز و یک عدد پوست آهو کشف و ضبط و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
تصادفات در محورهای زنجان
زنجان- فارس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی زنجان از وقوع چندین حادثه رانندگی روز جمعه در سطح این استان خبر داد و گفت: این حوادث چند کشته و مصدوم برجای گذاشت.
علی‌اصغر شیرمحمدی واژگونی موتورسیکلت را نخستین حادثه روز جمعه اعلام و اضافه کرد: واژگونی این موتورسیکلت در محور زنجان به بیجار موجب جان باختن راکب آن شد.وی به برخورد دو خودرو پراید و وانت پیکان با یکدیگر اشاره و تصریح کرد: تغییر مسیر ناگهانی خودرو پراید عامل وقوع این حادثه بوده که منجر به فوت راننده وانت پیکان شد.شیرمحمدی افزود: نبستن کمربند موجب صدمه و در نتیجه فوت راننده خودرو وانت پیکان شد.وی حادثه دیگر را رخ به رخ شدن وانت پیکان با پیکان اعلام کرد و گفت: انحراف به چپ خودرو پیکان موجب وقوع این حادثه بود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تصادف بین وانت پیکان با پیکان 4 مصدوم داشت، ادامه داد: یکی از مصدومان حادثه در بیمارستان فوت کرد.شیرمحمدی برخورد خودروهای سانتافه و پراید را دیگر حادثه روی داده طی جمعه شب اعلام کرد و گفت: این تصادف در یکی از محورهای فرعی خرم‌دره به دلیل انحراف به چپ خودرو سانتافه روی داد و جان راننده پراید را گرفت.
حادثه در محور سقز به دیواندره
سنندج- ایرنا: برخورد 2 دستگاه خودرو سواری آردی و رونیز در 2 کیلومتری جاده سقز- دیواندره 2 کشته و 4 زخمی برجا گذاشت.
در این حادثه که شامگاه جمعه روی داد دو مجروح در حین اعزام به بیمارستان فوت شدند و دو نفر دیگر به بیمارستان سنندج اعزام و دو نفر مصدوم دیگر نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) سقز بستری شدند.
فرمانده پلیس راه شهرستان سقز گفت: این حادثه در مقابل پمپ بنزین روستای «قیلسون» در 2 کیلومتری سقز دیواندره و در یک محدوده در دست ساخت بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب روی داد.
سرهنگ کریم ویسی افزود: در این حادثه اداره راه و شهرسازی به دلیل عدم رعایت قوانین راهسازی و جلوگیری از ورود خودروها به این مسیر در دست ساخت، 50 درصد مقصر شناخته شد.وی ادامه داد: راننده خودرو آردی نیز به دلیل تجاوز به چپ 50 درصد مقصر شناخته شد.
اعتراف به 25 فقره سرقت
غرب استان تهران- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر غرب استان تهران گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر افزایش سرقت در یکی از شهرک‌های اسلامشهر، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، با اقدامات اولیه و بررسی سوابق مجرمان، ماموران پلیس توانستند سارق را در شهرستان اسلامشهر شناسایی و دستگیر کنند.حسن‌آبادی افزود: در بازرسی از متهم «م.س» تعدادی ابزارآلات سرقت، دو دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه ضبط خودرو کشف شد.وی ادامه داد: با بررسی شیوه و شگرد متهم و مقایسه آن با سوابق سرقت‌های انجام شده قبلی و احضار شکات، متهم به 25 فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.
دستگیری سوداگران مرگ
بروجرد- فارس: فرمانده انتظامی بروجرد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر قاچاقچی مواد مخدر در بروجرد در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت دارند، شناسایی و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 13 قانی قرار گرفت.
علیرضا دلیری افزود: ماموران کلانتری 13 قانی با هماهنگی مقام قضایی و انجام یک سری کارهای اطلاعاتی متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه خودرو آنان را توقیف و 2 نفر را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی خودرو و مغازه سوداگران مرگ در مجموع مقدار 5 کیلو و 15 گرم تریاک کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی بروجرد تاکید کرد: متهمان به یگان انتظامی انتقال و با پرونده متشکله راهی مراجع قضایی شدند.