kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

6 کشته و 80 مورد آب‌گرفتگی در سیل جمعه شب تهران

بر اثر بارندگی جمعه شب در استان تهران 6 نفر کشته و 80 مورد آب گرفتگی اتفاق افتاد و 80 خودرو نیز در آب و گل گرفتار شدند.

بارندگی شدید در استان تهران که از عصر جمعه آغاز شد آبگرفتگی معابر در پایتخت و جاری شدن سیل در شهرستان‌های پاکدشت و بخش خاوران شهرستان ری را در پی داشت.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در حاشیه بازدید از منطقه سیل‌زده قیامدشت در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین گزارشات مسئولان محلی، پنج نفر در این منطقه بر اثر سیل و بارندگی شدید جان خود را از دست دادند که یک نفر از جان‌باختگان کودک بوده است.
وی همچنین اعلام کرد: به منازل مسکونی هیچ‌یک از مناطق سیل‌زده در قیامدشت آسیبی وارد نشده است.
اسماعیل نجار با بیان این‌که خوشبختانه در حال حاضر همه معابر باز است و مشکل حادی وجود ندارد افزود: عمده آسیب‌هایی که در موضوع سیل و سیلاب شاهد آن هستیم از جانب کسانی اتفاق می‌افتد که حریم کمی و کیفی رودخانه‌ها را تحت تصرف خود درآورده‌اند.
همچنین علی صادقی فرماندار پاکدشت در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: در جریان جاری شدن سیل در منطقه چهار تن کشته و یک نفر مفقود شده بود که با پیدا شدن جسد وی آمار کشته‌شدگان سیل در پاکدشت به پنج نفر رسید و یک نفر دیگر از کشته‌شدگان حادثه مربوط به جاری شدن سیلاب در منطقه مامدشت شهر ری است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با فارس، درباره بارندگی شدید جمعه شب در تهران و حوادث ناشی از آن اظهار داشت: در طول بارندگی‌های جمعه شب 80 مورد حادثه در این رابطه به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد.
جلال ملکی ادامه داد: در شهر تهران بیشتر موارد درباره آب‌گرفتگی پارکینگ‌ها بود که نیروهای آتش‌نشانی با حضور در محل نسبت به تخلیه آب اقدام می‌کردند.
به گفته ملکی، در محدوده پاکدشت نیز سقوط دو نفر در رودخانه به سامانه آتش‌نشانی اعلام شد که آتش‌نشانان توانستند دو جوان 20 تا 25 ساله را نجات دهند.
 وی افزود: در جاده خاوران نیز آب و گل سطح جاده را پوشانده و 80 دستگاه خودرو گرفتار شده بودند که با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و خودروهای سنگین آتش‌نشانی و نیروهای مسلح توانستیم این خودروها را از وضعیت ناایمن رها کنیم.
گفتنی است تا لحظه تنظیم خبر جسد 4 نفر از کشته‌شدگان این سیل به پزشکی قانونی ارجاع شده است که این اجساد مربوط به 3 مرد و یک زن می‌شود که تاکنون هویت 3 نفر از مردان به نام‌های محمد تقی زین‌الدین، نیایش مشهدی تقی و علی‌بنی مصطفی عرب شناسایی شده و اجسادشان پس از انجام مراحل قانونی به خانواده آنها تحویل داده شده است.
تخریب پل در امامزاده عبدالله آمل
بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل همچنان در برخی از استان‌ها خسارت جانی و مالی به بار می‌آورد.
به گزارش خبرنگار کیهان از ساری، جاری شدن سیل در آمل باعث تخریب پل امامزاده عبدالله شد و جان 70 مسافر و گردشگر را به خطر انداخت. بر اساس این گزارش به علت بارندگی روز پنج‌شنبه گذشته راه ارتباطی روستای کرسی بلده نور تخریب شد.
احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: بر اثر شدت بارندگی و طغیان مسیل‌های رود در روستای مرزن ده بخش چمستان نور پوشیده از گل و لای شده است.
احمدی در ادامه گفت: به علت شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌ها و سرریز شدن کانال‌ها و جوی آب داخل شهرها، بسیاری از کوچه و خیابان‌های شهرهای ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل و نور دچار آب‌گرفتگی شدند که با قطع بارندگی این آب‌گرفتگی معابر فروکش کرده است.
از سوی دیگر بخشدار امامزاده عبدالله آمل درباره تخریب پل این امامزاده به خبرنگار فارس گفت: در جریان تخریب و ریزش پل امامزاده عبدالله 300 دستگاه خودروی گردشگران و مسافران در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران رهایی یافتند. یحیی عسکری‌پور افزود: بارش باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی معابر در روزهای پایانی هفته گذشته مردم مازندران را غافلگیر کرد و خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها، تاسیسات شهری و روستایی و ... وارد ساخت.
فوت یک نفر در سیل آذرشهر
گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حاکی است، نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرهای عجب‌شیر و بناب و آذرشهر که در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند با جاری شدن سیل در این شهرها به تلاش برای نجات سیل‌زدگان درآمدند و به سیل‌زدگان 8 روستای تابعه شهرستان‌های یاد شده امدادرسانی کردند.
عظیم نظری رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر در تشریح عملیات‌های امدادگران گفت: در حادثه‌ای در پی دریافت خبری مبنی بر گم شدن سه نفر در روستای «الوانق»، نجاتگران به منطقه اعزام شده و موفق شدند در کوه‌های اطراف دو نفر از گمشدگان را نجات دهند، اما متاسفانه نفر سوم در اثر سیل فوت کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: 16 تن از پرسنل و نجاتگران آذرشهر در این عملیات‌ها حضور داشتند که عملیات‌های نجاتگران آذرشهر از ساعت 19 عصر روز جمعه 27 شهریور آغاز و صبح شنبه ساعت 8 خاتمه یافت.
خبرگزاری ایرنا هم از شیراز از خسارت وارده به محصول خرمای کازرون در استان فارس خبر داد و تاکید کرد: بارندگی شدید 25 و 26 شهریورماه جاری افزون بر 13 میلیارد ریال به محصول خرمای نخلستان‌های بخش جره و بالاده کازرون زیان رسانده است.
اجساد گمشده 4 سیل‌زده بندر خمیر پیدا شد
از بندرعباس نیز خبر می‌رسد که اجساد چهار نفر از هم‌وطنانی که در جریان بارندگی و طغیان رودخانه فینی در آبنمای روستای «رودبار رویدر» از توابع این شهرستان غرق شده بودند، پیدا شدند.علیرضا نصری فرماندار بندر خمیر استان هرمزگان جمعه شب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پنج نفر از اعضای یک خانواده بامداد جمعه پس از پایان مراسم عروسی به بستر رودخانه رفته بودند که در تاریکی شب با سیلاب مواجه و غافلگیر شدند و سرعت آب رودخانه مهلت به آنان نداد و چهار نفر از آنان را غرق کرد.
وی ادامه داد: همچنین نفر پنجم این خانواده یک نوجوان 12 ساله بوده که با وجود گرفتار شدن در آب جان خود را نجات داده و سالم است.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خسارت وارده بر سطح و ابنیه فنی راه‌های ارتباطی این استان را در سیلاب روزهای گذشته 55 میلیارد ریال اعلام کرد.
علی بخشی رستمی تاکید کرد: هم‌اکنون همه راه‌ها در این استان سیل‌زده باز است اما سیلاب به 90 کیلومتر راه و 700 متر دیواره پل و ابنیه فنی مسیرهای اصلی و روستایی 6 روستا خسارت وارد کرده است.