kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
هواشناسی هشدار داد

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی بر اثر شدت بارش باران در ۱۱ استان کشور، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی در این استان‌ها را پیش‌بینی کرد.

براساس اخطاریه این سازمان، با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، تداوم ناپایداری‌ها به شکل بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی از نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در شهرها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی شود.
همچنین احتمال آبگرفتگی در استان‌های مازندران، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و نیمه غربی اصفهان دور از انتظار نیست.
این شرایط با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و امکان وقوع ناپایداری‌های محلی، در استان‌های هرمزگان، کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس نیز پیش‌بینی می‌شود.
هشدار پلیس به مسافران جاده‌های کوهستانی
و حاشیه رودخانه‌ها
سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی بارش باران در بسیاری از جاده‌های کشور، گفت: با توجه به احتمال بارندگی در روزهای آتی، توصیه می‌شود رانندگانی که قصد تردد از مسیرهای کوهستانی یا حاشیه رودخانه‌ها را دارند، حتماً‌ پیش از شروع سفر،‌ با تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۰ یا مراجعه به سایت ir.۱۲۰ rahvar، از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور باخبر شوند.
 سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش سفرها در روزهای آتی با توجه به اتمام تعطیلات تابستانی خاطرنشان کرد: همکاران ما با توجه به اعلام و هشدار هواشناسی، در محورهای شمالی و سایر محورهای مواصلاتی کشور در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و دستورالعمل‌های لازم برای همکاران ما در مواجهه با بارش‌های شدید جوی صادر و به آنها ابلاغ شده است.