kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
مدیرعامل شرکت مترو خبر داد

افتتاح متروی مهرآباد در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت مترو از افتتاح چهار ایستگاه بخش شمالی خط 3 طی دو سه روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، هابیل درویش صبح دیروز در مراسم تست گرم بخش شمالی خط 3 مترو در جمع خبرنگاران گفت: تست‌گرم مترو و سوار کردن مسافران آزمایشی انجام شد.
وی با بیان اینکه به لطف خدا قطار بدون هیچگونه مشکل فنی از ایستگاه شهید بهشتی حرکت و در ایستگاه میدان قائم توقف کرد، افزود: خط 3 مترو 37 کیلومتر است که از ایستگاه آزادگان که در اول جاده ساوه بوده است آغاز و پس از گذشتن از نعمت‌آباد، عبدل‌آباد، قلعه‌مرغی، راه‌آهن، مولوی، منیریه، امیر اکرم، چهار راه ولی‌عصر، میدان ولی‌عصر و فاطمی در ایستگاه شهید قدوسی تغییر جهت داده و در نهایت در ایستگاه میدان قائم قطار توقف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ساخت خط 3 مترو بسیار سخت بود، گفت: بخش شمالی خط مترو از مناطق قدیمی و تاسیسات قدیمی و قنات‌های بسیاری عبور می‌کرد اما خوشبختانه توانستیم با کمترین مشکل، این قسمت از خط 3 مترو را به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه خط 3 مترو در حالی ساخته شد که در سخت‌ترین شرایط تحریم بوده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد صنعت مترو در کشور بومی شده است و امروزه در دنیا، ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین مترو را می‌سازیم؛ به گونه‌ای که 7 تا 11 برابر ارزان‌تر از شهرهایی چون کپنهاگ، دبی و انگلیس مترو ساخته‌ایم.
درویش با بیان اینکه ساخت خط 3 متروی تهران مصداق بارز مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی بود، افزود: 8000 میلیارد تومان بودجه در برآوردهای اولیه برای ساخت مترو پیش‌بینی شد، اما ما با 6000 میلیارد تومان این مترو را ساختیم و این در حالی است که اکثر اعتبارات با منابع شهرداری تهران تامین شد.
درویش با بیان اینکه برای اولین بار است که 18 کیلومتر مترو همزمان افتتاح می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از بخش شمالی مترو یک میلیون سفر به مترو اضافه می‌شود و تا پایان سال تعداد مسافرانی که با مترو جابجا می‌شوند از مرز چهار میلیون نفر عبور می‌کند.
وی همچنین از افتتاح متروی مهرآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال 95 خط 6 و 7 مترو نیز ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و تقریبا پرونده‌ متروی تهران بسته می‌شود و 9 میلیون مسافر با مترو جابجا خواهند شد.وی در پاسخ به اینکه مابقی ایستگاه‌های خط 3 چه زمانی افتتاح خواهد شد، گفت: هر ماه یک ایستگاه افتتاح خواهد شد و بخش شمالی خط 3 هدیه قالیباف به مردم تهران در آستانه مهرماه است.
گفتنی است بخش شمالی خط 3 طی دو سه روز آتی با حضور شهردار تهران و با چهار ایستگاه شهید بهشتی، شهید زین‌الدین، میدان نوبنیاد و میدان قائم افتتاح خواهد شد.