kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

اخبار کوتاه از فوتبال

ادعای تازه علیه کی‌روش و پاسخ فدراسیون فوتبال
تبعات استعفای دسته جمعی اعضای کمیته اخلاق که با موافقت فدراسیون فوتبال نیز همراه شد، همچنان ادامه دارد. روز گذشته حسین آبانگاه عضو مستعفی کمیته اخلاق در گفت‌وگو با خبرگزاری نسیم ادعاهای تازه‌ای را در خصوص کارلوس کی‌روش مطرح کرد. وی گفت: ما دوست نداشتیم این حرف‌ها را بزنیم اما حالا می‌گوییم که ماجرای فساد کی‌روش چیست. ایشان بدون اینکه در قراردادشان ذکر بشود، برای پوشیدن پیراهن تیم ملی مبلغ 100 هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت پول گرفته است. جالب است که بدانید مربی‌ها می‌توانند اسپانسر شخصی داشته باشند اما به شرط آنکه در قراردادشان ذکر شده باشد. آبانگاه ادامه داد: وقتی بحث فساد سرمربی تیم ملی فوتبال مطرح شد، منظور ما فساد اخلاقی نبود، بلکه همین قرارداد کی‌روش با شرکت آل اشپورت بود. متاسفانه در فوتبال ایران تا صحبت از بی‌اخلاقی می‌شود، برخی فکرهای دیگر می‌کنند اما فساد مالی هم بی‌اخلاقی محسوب می‌شود و ما موظف هستیم به پرونده این اتفاق‌ها رسیدگی کنیم. وظیفه کمیته اخلاق دقیقا همین است که با اینطور مسائل مبارزه کند.  آبانگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود عنوان داشت: متاسفانه در فوتبال ایران خط قرمزهایی وجود دارد که ظاهرا نمی‌شود به آن نزدیک شد. به همین دلیل هم ما تصمیم به استعفا گرفتیم. ما داشتیم به پرونده قرارداد عجیب کی‌روش با آل‌اشپورت رسیدگی می‌کردیم. داشتیم به نتایجی می‌رسیدیم که به نظر می‌رسید پای افرادی در آن باز می‌شود که نباید بشود. من فکر می‌کنم دلیل قبول کردن استعفای ما 2 چیز است، یا آنها ترس داشتند که به این پرونده رسیدگی کنیم و یا به کی‌روش باج می‌دادند که در هرصورت قابل قبول نبود. البته صحبت‌های آبانگاه واکنش اسلامیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت تا جایی که وی در مصاحبه‌ای عنوان داشت: داشتن اسپانسر شخصی مسئله عجیب و غریبی نیست. ضمن اینکه این قرارداد مسئله مخفی نبوده است. خواهش من از افراد به ویژه‌ کسانی که در مسند قضا هستند این است که با اطلاعات کامل صحبت کنند. در مراجع قضایی تا زمانی که اتهام شخص محرز نشده اسمی برده نمی‌شود و زمانی این کار صورت می‌گیرد که مراجع قضایی تشخیص دهند. خواهشم در پایان از برادران عزیز این است که به این شکل قضاوت نکنند. اول اطلاعاتشان را کامل کنند و بعد چنین اتهام‌هایی را مطرح کنند. من واقعا نمی‌توانم دلایل چنین برخوردهایی را درک کنم.
واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به صحبت‌های تاج
دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های تاج مبنی بر اینکه سه عضو آذری زبان در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد، می‌گوید ما همزبان هستیم، اما باندی نداریم. رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل اخیرا مصاحبه‌ای جنجالی را انجام داده که در آن عنوان کرده «مهدی تاج، کارگزار باند اصفهانی‌ها است». پس از انجام این مصاحبه این موضوع با واکنش رئیس سازمان لیگ همراه بود و عنوان کرد که در هیئت رئیسه فدراسیون فو‌تبا‌ل آقایان اسدی، اصفهانیان و دبیری آذری زبان هستند. علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: این صحبت درست است، اما تنها مشکل این صحبت‌ها این است که ما شش ماه است که در فو‌تبا‌ل هستیم، اما آنها 20 سال است که در فو‌تبا‌ل هستند. تنها فرق این مسئله همین است. خیلی دیگر از مسئولان هستند که شش ماه است که روی کار آمد‌ه‌اند و آذری زبان‌اند، اما برخی دیگر 20 سال است که در فو‌تبا‌ل هستند. نکته دیگر این است که ما همزبان هستیم، اما باندی نداریم. این مسئله دو فرق اساسی دارد وقتی از باند صحبت می‌کنند هم زمان مهم است و هم نوع ارتباط. من، اصفهانیان و دبیری را اصلا نمی‌شناختم و تنها با آنها همزبان هستم و باندی وجود ندارد. باند یک ارتباط سازمانی است، ما طراحی یک ارتباط سازمانی را نداریم و با تمام مردم و افراد به صورت یکسان کار می‌کنیم و زبان، شهر، روستا و حتی نوع تحصیلات برای ما فرقی ندارد.
خاکپور 23 بازیکن را به تیم امید دعوت کرد
با توجه به شرکت تیم ملی امید ایران در مسابقات فوتبال غرب آسیا که از تاریخ 8 تا 22 مهرماه در قطر برگزار می‌شود، محمد خاکپور اسامی 23 بازیکن مورد نظر خود را جهت شرکت در این مسابقات اعلام کرد. اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی امید به شرح زیر است: احسان پهلوان، صائب محبی (ذوب آهن) حسین فاضلی، علی کریمی (سپاهان) محمدحسین مرادمند (پدیده) علیرضا نقی زاده (سیاه جامگان) امیر ارسلان مطهری، علی محسن‌زاده، رضا علیاری، محمد دانشگر (نفت تهران) احمد نورالهی، میلاد کمندانی (پرسپولیس) روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، سید محسن کریمی (استقلال) ماهان رحمانی (سایپا) امیر عابدزاده، مهرداد محمدی، میلاد محمدی (راه آهن) ایمان سلیمی (فجر سپاسی) محمدرضا اخباری، شاهین ثابقی (تراکتورسازی) علی عبداله زاده (صنعت نفت)‌یوسف وکیا و وحید حیدریه به دلیل آسیب‌دیدگی حضور در این مسابقات را از دست دادند و علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی ترابی، سعید عزت الهی، رضا شکاری و رضا کرم اله‌چعب به دلیل مسابقات حساس و اولویت داشتن بازیهای رسمی، در خدمت تیم جوانان و بزرگسالان خواهند بود.تیم امید ایران جهت برگزاری چند جلسه تمرین دو روز زودتر از شروع مسابقات (پنجم مهر) عازم قطر خواهد شد.