kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
نایب رئيس اول مجلس شورای اسلامی:

توان دشمن در تهدید نظامی ایران فقط در حد روی میز است

نایب رئيس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ناتوانی دشمن در حمله نظامی به ایران گفت: امروز گنبد آهنین در آسمان ایران تحقق یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ظهر دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه قدس آستان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز یک قدرت علمی در منطقه هستیم و رئيس‌جمهور آمریکا هم بارها در اظهارات خود تاکید کرده است که نمی‌تواند فناوری و دانش هسته‌ای را از ملت ایران بگیرد.
وی اضافه کرد: اگرچه غربی‌ها با صراحت اظهار نکرده‌اند که توان گرفتن دانش هسته‌ای از ملت ایران را ندارند، اما رفتار آنها در طول 12 سال گذشته بیانگر این مهم است. وی با بیان اینکه دشمن هرگز قدرت تعرض به آسمان، زمین و دریای ایران را ندارد، تاکید کرد: هرچند گاهی تهدید روی میز و زیرمیز می‌کنند، اما به دلیل قدرت سیاسی و دفاعی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خلق کرده‌اند، دشمن هرگز توان تجاوز به ایران را نخواهد داشت. وی افزود: امروز آسمان ایران امن‌ترین آسمان در منطقه است و گنبد آهنینی که رژیم صهیونیستی از آن دم می‌زد امروز در آسمان کشورمان تحقق یافته است.
نایب رئيس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز توانسته‌ایم قدرت‌های بزرگ را وادار کنیم تا از همه آنچه که در طول 12 سال گذشته و در 6 قطعنامه علیه ملت ایران بر آن تاکید کرده‌اند، بگذرند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و تدبیر صحیح، وحدت و همدلی و در سایه منویات رهبر معظم انقلاب در جهت رسیدن به قدرت برتر حرکت کنیم.
ابوترابی در افتتاحیه دومین نشست هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور در مشهد نیز خطاب به نمایندگان دانش‌آموزی گفت: فرصت‌های علمی برتر را در خارج کشور جست‌وجو نکنید زیرا که دانشمندان هسته‌ای ما در همین دانشگاه‌های ایران تربیت شده‌اند.
وی در همین رابطه تاکید کرد: کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در المپیادها گواه این واقعیت است که کشورمان در عرصه‌های علمی در جایگاه برتری قرار دارد. نایب رئيس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دغدغه نفوذ فرهنگی و سیاسی نظام سلطه را به حداقل کاهش دهیم باید در حوزه‌های پرورشی و فرهنگی در مقطع آموزش و پرورش تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.
ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تهدیدهای دشمن را به حداقل ممکن برسانیم، افزود: یکی از راهکارهای تحقق این مهم تربیت نوجوانان و جوانانی آراسته به اخلاق و آموزه‌های دینی است که البته این وظیفه بر دوش مسئولان و معلمان قرار دارد.