kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

گسترش مراکز پدافند هوایی کشور به 3700 نقطه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: مراکز پدافند هوایی به سه هزار و 700 نقطه در کشور گسترش یافته است.

به گزارش ایرنا، امیر «فرزاد اسماعیلی» شامگاه جمعه در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت‌الله سعیدی کاشان اظهار داشت: این مراکز قبل از شروع جنگ تحمیلی حدود یکصد و در طول جنگ تحمیلی به 400 نقطه رسید.
وی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی به برکت ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات داخلی خاطرنشان کرد: ایران بیشترین اخطارهای هوایی را به هواپیماهایی که قصد تجاوز به حریم کشور را داشته‌اند، در منطقه اعلام کرده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: سازمان بین‌المللی هوانوردی جهان که مرکز آن در کشور کاناداست، آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین آسمان در خاورمیانه اعلام کرده است.
بگفته وی، در هر شبانه روز حدود یکهزار و 200 هواپیما با مجوز از آسمان ایران عبور می‌کنند که ایران امنیت آنها را تامین می‌کند.
اسماعیلی همچنین با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در خصوص بازدید از مراکز نظامی ایران تصریح کرد: آنها اشرافیت اطلاعاتی به ما ندارند و در پی کسب اطلاعات از مراکز نظامی و حساس ما هستند که ملت ایران هرگز چنین اجازه‌ای را به آنان نخواهد داد.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند هوایی به دستور فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 87 تاسیس شد، افزود: این یگان بطور کامل تخصصی و برای مواجهه با حملات هوایی دشمن پایه ریزی شده است.