kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص یک‌هزار و350 میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص یک‌هزار و 350 میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای مرحله نخست طرح رتبه‌‌بندی معلمان سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری‌ها از یزد، «علی‌اصغر فانی» در همایش مدیران مدارس سراسر استان یزد با بیان اینکه گام نخست در کاهش فاصله پرداخت حقوق و دستمزد در آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است، اظهار داشت: امسال برای اجرای این طرح علاوه بر 25 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش، یک هزار و 350 میلیارد تومان نیز از سوی دولت به اجرای این طرح اختصاص یافته است.
وی افزود: در تلاش هستیم تا اول مهر ماه احکام مرحله نخست رتبه‌بندی ابلاغ شود و تلاش ما در همه ایام سال بر این است که زیرساخت‌ها را برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان فراهم شود.
فانی ادامه داد: مطالباتی که همکاران فرهنگی بازنشسته از مهرماه 93 دریافت نکرده‌اند نیز با جدیت در دست پیگیری است و امیدواریم بتوانیم این مطالبات را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کنیم.
 وزیر آموزش و پرورش دردیدار با نماینده ولی فقیه دراستان یزد گفت: افزون بر 600 مرکز دارالقرآن در کشورفعالند و حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در فعالیت‌های قرآنی در مراکز دارالقرآن حرکت ارزشمندی است.
فانی با اشاره به دغدغه علما برای حضور حوزویان در مدارس به عنوان معلم اظهارداشت: بند 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اجازه داده تا از نیروهای حوزوی دردانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور استفاده شود. بر این اساس، نیروهای حوزوی دارای مدرک سطح 3 با شرایطی که اعلام می‌شود می‌توانند در آزمون شرکت کرده و پس از طی یکسال آموزش فشرده در دانشگاه فرهنگیان در مدارس مشغول به کار شوند.
وی از واگذاری مسئولیت مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش خبرداد که با برنامه‌ریزی محتوایی و نظارت عالیه به دنبال ارتقای کیفی مهدکودک‌ها هستیم.
فانی درپایان توسعه مدارس صدرا و مدارس معارف را از دیگر برنامه‌های مهم آموزش‌و‌پرورش برشمرد وگفت: در این راستا در سطح کشور گام‌های خوبی برداشته شده است.