kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

برنامه پیشگیری از سرطان بزودی اجرا می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزودی برنامه پیشگیری از سرطان در کشور اجرایی می‌شود که با استفاده از این برنامه 30 تا 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

به گزارش ایرنا از ایلام، «رضا ملک زاده» دیروزبا بیان اینکه میزان شیوع سرطان در ایران از متوسط جهانی کمتر است، تصریح کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های مختلفی برای مقابله با سرطان دارد که طرح ریزی برنامه ملی کنترل سرطان و تشکیل کمیته ملی سرطان در تمام استان‌ها از جمله این برنامه‌هاست.
وی از برنامه ثبت سرطان و نیز اجرای غربالگری برای سرطان‌های روده‌ای در بعضی استان‌های کشور خبر داد.
معاون وزیر بهداشت در ادامه به بیماری هپاتیت C اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک نوع قرص تولید داخل با قیمت مناسب در بازار مصرف و داروخانه‌های کشور در حال توزیع است که نسبت به داروهای مشابه عوارض کمتری دارد.
ملک زاده با بیان اینکه این دارو توان درمان کامل فرد بیمار را دارد، اظهارداشت: مدت مصرف این قرص برای افراد بیمار سه ماه است و با توجه به ساختار خاص آن قابلیت صادرات به دیگر کشورهای همسایه را داراست.
وی تاکید کرد: این دارو با قیمت مناسب 500 هزار ریال عرضه می‌شود در حالی که نمونه مشابه آن در خارج از کشور نزدیک به یک هزار دلار به فروش می‌رسد که همین امر در گذشته باعث فشار مالی به بیماران تا بیش از 20 میلیون ریال می‌شد.
وی ادامه داد: نوعی دیگر از داروهای این بیماری نیز بزودی وارد بازار مصرف می‌شود که هم اکنون مراحل نهایی آزمایش‌های کلینیکی را می‌گذراند و امیدواریم شرکت‌های بیمه گر با توجه به قیمت پایین، با بیمه کردن این قرص، هزینه خرید آن از سوی بیماران را تقبل کنند.