kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

سفر جهانگیری به 2 استان شرقی کشور

معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان از طرح‌های در حال اجراء در این استان از جمله طرح انتقال آب به دشت سیستان بازدید و در سفر به خراسان جنوبی ساختمان تامین اجتماعی در بیرجند را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اسحاق جهانگیری دیروز از طرح‌های بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و گمرک و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد. در این سفر که وزیران جهاد کشاورزی، کار، رفاه و تامین اجتماعی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و مسئولان محلی، معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند، جهانگیری از نزدیک با مشکلات و موانع موجود در اجرای طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آشنا شد. در این سفر معاون اول رئیس‌جمهور مشکلات مرزی سیستان و بلوچستان را مورد بررسی قرار داد.
وی گفت: سیستان ظرفیت‌های متعددی دارد و به عنوان یک نقطه حساس و راهبردی در شرق کشور شناخته می‌شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. جهانگیری تصریح کرد دولت برنامه‌های متعددی در سیستان دارد که باید اجرایی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور پس از این بازدید راهی خراسان شمالی شد تا از بیمارستان حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) بیرجند بازدید و ساختمان اداری تامین اجتماعی این شهر را افتتاح کند. جهانگیری همچنین تصفیه‌خانه آب بیرجند را مورد بازدید قرار داد و در نشست شورای اداری این شهر شرکت کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «اسحاق جهانگیری» عصر دیروز در مراسم افتتاح ساختمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی سازمانی مهم بوده که خدمتگزاری به مردم را بر عهده دارد. وی با بیان اینکه بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات این سازمان بهره می‌برند، یادآور شد: تامین اجتماعی نماد سازمانی است که در یک دورانی از عمر خود دچار فرسودگی سازمانی شده است چرا که مدیریت کشور در مقطعی اشکالاتی داشت که فضای تشنج ایجاد شد و این تشنج حتی به 3 قوه هم کشیده شد.