kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

پرداخت 1000 میلیارد تومان برای بهسازی بافت‌های فرسوده کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان جهت بافت‌های فرسوده خسارت دیده کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، «علیرضا تابش»  دیروز در جلسه بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: بهسازی بافت فرسوده برای آسایش مردم این مناطق و جلوگیری از حوادث ناگوار از جمله برنامه‌های مهم دولت است.
وی ادامه داد: برخی از بافت‌های فرسوده کشور به عنوان طرح‌های در معرض خطر و در حد زلزله به تصویب رسیده‌اند که بافت فرسوده دوگنبدان از جمله طرح‌های مذکور است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه وضعیت بافت فرسوده زیبنده کشور نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور بافت‌های فرسوده بسیاری وجود دارد نیز اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا تابش ادامه داد: امکان نوسازی تمام واحدهای مسکونی بافت فرسوده در کشور وجود ندارد. لذا به دلیل محدودیت اعتبارات نیازمند انجام روند کار با راهبرد نوسازی واحدهای مسکونی با ضریب خطر بیشتر هستیم که این تسهیلات به واحدهای مسکونی در استان‌های ایلام، خراسان‌های جنوبی و شمالی، هرمزگان و بوشهر پرداخت شده است.
رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی همچنین از پرداخت 200 تا 300 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای مسکونی بافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.
تابش اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده با توجه به خطراتی که ساکنان آن را تهدید می‌کند نیازمند مشارکت مردم، حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند، آب، برق و گاز و بانک‌هاست.