kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
رئیس مرکز نوغانداری خبر داد

تشکیل زنجیره نوغانداری در کشور

رئیس مرکز نوغانداری از تشکیل زنجیره نوغانداری در راستای تبدیل این صنعت به حوزه ارزش افزوده در کشور خبر داد و گفت: محصول نهایی پیله ابریشم فرش، لباس و پوشاک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، «علی‌اصغر داداش‌پور» دیروز در جریان بازدید از پروژه‌های نوغانداری این شهرستان با تاکید بر توسعه همه‌جانبه نوغانداری اظهار کرد: صنعت نوغانداری می‌تواند منشأ اشتغال در تمام فصل‌ها باشد.
وی تبدیل پیله ابریشم به نخ در راستای تولید محصولات جانبی را مهم خواند و گفت: امسال پنج تن پیله ابریشم توسط واحدهای تبدیل پیله به نخ خریداری شده است.
رئیس مرکز نوغانداری با اشاره به گرایش استفاده از ابریشم در صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی، تصریح کرد: توانمندسازی نوغانداران، دانش‌افزایی و برنامه‌های آموزشی از برنامه‌های مرکز مذکور در استان‌های مختلف است.
وی به امکان تولید دیگر محصولات در فصل‌های مختلف سال در مراکز پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: تولید در تمام فصل سال برای بانک‌ها توجیه اقتصادی دارد.
داداش‌پور خواستار اصلاح، نوسازی و بازسازی تلنبارهای پرورش کرم ابریشم شد و خاطرنشان کرد: اختصاص تسهیلات بانکی برای اصلاح جایگاه پرورش پیله ابریشم در رونق صنعت نوغانداری تاثیرگذار است.
رئیس مرکز نوغانداری با تاکید بر استفاده از دانش و تحقیقات برای بهبود شرایط درختان توت، بیان کرد: برنامه‌های اصلاح نژاد در حوزه تخم نوغان توسط مرکز مذکور در حال انجام است.
وی به عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی نوغانداری اشاره کرد و گفت: 16 کشور عضو کمیسیون مذکور هستند و می‌توان تجربه دیگر کشورها را در ایران بومی‌سازی کرد.