kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
باقری لنکرانی:

۶۰ درصد موافقان برجام از محتوای‌ آن بی‌اطلاعند

عضو ارشد جبهه پایداری تاکید کرد زمانی که در چنین موضوع کلانی قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای بررسی آن همزبان و همراه باشند، اثرگذاری و اتقان در تصمیم‌گیری بهتر است.

کامران باقری‌لنکرانی عضو ارشد جبهه پایداری در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینکه موضوع بررسی برجام یک موضوع کلان نظام است، اظهار داشت: زمانی که در چنین موضوع کلانی قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای بررسی آن همزبان و همراه باشند، اثرگذاری و اتقان در تصمیم‌گیری بهتر است.
وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند بررسی برجام باید مورد توجه و در دستور کار مجلس قرار بگیرد و آنها کمک کنند که ابعاد مختلف مسئله روشن‌تر شود تا کشور در برابر آسیب‌های احتمالی محفوظ بماند و با چشم بازتری به سمت فرصت‌های احتمالی برویم.
عضو ارشد جبهه پایداری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های مهم که می‌تواند به سرمایه اجتماعی کشور ضربه بزند تأیید یا نقد برجام بدون اطلاع کافی درباره آن است، افزود: هر دو حالت به کشور آسیب خواهد زد در حالی که اگر ابعاد موضوع برجام تبیین شود و مردم و نمایندگان از موضوع مطلع باشند و بتوانند با همکاری قوه مجریه تصمیم بگیرند آینده کشور حفظ می‌شود.
وی تصریح کرد: تحقیق یک موسسه بین‌المللی که در سطح کشورمان انجام شد، متأسفانه نشان داد بیش از 60 درصد از کسانی که از برجام حمایت می‌کنند از محتوای آن اطلاعی ندارند و این نکته مثبتی محسوب نمی‌شود.
باقری‌ لنکرانی با تأکید بر اینکه باید شرایطی را در کشور به وجود آوریم که آثار نامناسب برجام را به حداقل برسانیم یادآور شد: تعامل قوای سه‌گانه در این موضوع در حالی که ما در چهارمین دهه در دوران پس از انقلاب قرار داریم در واقع امتحان قوای مختلف است که ضمن رعایت خطوط قرمز در مصالح کشور، می‌توان بهترین تصمیم را برای کشور گرفت.