kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه

جلسه شورای مرکزی جامعه مدرسین تشکیل شد
جلسه شورای مرکزی جامعه مدرسین شب گذشته به ریاست آیت‌الله یزدی و با حضور اعضای شورای مرکزی تشکیل شد.در این جلسه در خصوص مسائل سیاسی و فرهنگی روز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مسئولیت شرعی مجلس در بررسی برجام
آیت‌الله محمدحسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام مسئولیت شرعی دارد، گفت: خانه ملت برای بررسی برجام از هیئت و گروه تخصصی برخوردار است. وی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر لزوم بررسی بدون تعجیل نقاط مثبت و منفی برجام خاطرنشان کرد: اهل بررسی و اعضای این کمیسیون می‌دانند که چطور باید به نحو احسن برجام را مورد بررسی قرار دهند.

تأکید ایران و فرانسه بر حفظ تمامیت ارضی عراق و یمن
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با ژان‌پیر شونمان سناتور اسبق فرانسوی در جمع خبرنگاران گفت: مبانی اصلی سیاست‌های منطقه‌ای وجه مشترک ایران و فرانسه است که هر دو کشور به حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه‌ای عراق و یمن اعتقاد دارند.

دشمن برای نفوذ در کشور از هیچ چیز مضایقه نمی‌کند
آیت‌الله مصباح یزدی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای شورای مرکزی و فعالین اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به هشدار اخیر مقام معظم رهبری درباره نفوذ بیگانگان، اظهار داشت: خداوند نعمتی را به ما عطا کرده است که نظیرش را نمی‌توانیم پیدا کنیم و آن وجود مقدس مقام معظم رهبری است که به بهترین شکل این کشتی را هدایت می‌کنند تا به ساحل امن برسانند.وی ادامه داد: درباره نفوذ دشمن توجه داشته باشید که از دشمن جز دشمنی کردن نمی‌توان توقعی داشت. اگر کسانی فکر کنند که دشمن از دشمنی کردن دست برمی‌دارد خیلی اشتباه می‌کنند. دشمن برای اینکه از هر راهی نفوذ کند و به انقلاب ضرری برساند از هیچ چیز مضایقه نمی‌کند.

ارسال نامه کمیسیون برجام به وزارت خارجه
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی از نگارش‌نامه کمیسیون متبوعش به وزارت خارجه برای دریافت جزئیات مذاکرات آلماتی و مسقط خبرداد. وی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در پی جلسه‌ای که ما با آقای صالحی داشتیم ایشان اظهار کردند که یک سند محرمانه‌ای بین ایران و آژانس برای همکاری مبادله شده است. وی افزود: ایشان همانجا قول دادند که این سند را در اختیار کمیسیون قرار دهند ولی از آنجایی که این سند هنوز به دست ما نرسیده لذا کمیسیون رسماً درخواست کرده است این سند را در اختیار نمایندگان قرار دهند و به صورت مکتوب آن را به وزارتخانه ارسال کرده است.

آمانو به کمیسیون برجام مجلس می‌رود
یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعت 14 امروز به کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی می‌رود. به گزارش فارس پیش‌تر زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه از وی خواسته بود تا با توجه به سفر آمانو به تهران و حضور وی در کنگره آمریکا، وزارت خارجه هم طی دعوت رسمی از آمانو اقدامات لازم را برای حضور وی در جمع نمایندگان فراهم کند.