kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

54 کشته و مجروح در حمله طالبان به کمپ نیروی هوایی پاکستان

شمار تلفات حمله تروریستی به کمپ نیروی هوایی پاکستان در شهر «پیشاور»، به 29 کشته و 25 زخمی افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، کمپ نیروی هوایی پاکستان در منطقه «بادابر» شهر پیشاور که پنج‌شنبه گذشته با استفاده از خمپاره، نارنجک دستی و سلاح اتوماتیک مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته بود، از طرف رسانه‌های پاکستانی به عنوان خونین‌ترین عملیات در پیشاور طی 9 ماه اخیر معرفی شد. در این حمله تروریستی، 29 نفر کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند و تعداد 23 نفر از کشته‌های این حادثه، از کارمندان و افسران نیروی هوایی پاکستان هستند.پس از حمله مذکور، نیروهای دولتی درصدد پاکسازی منطقه برآمدند و طی این عملیات 13نفر از مهاجمان را کشتند.پیشاور که در ایالت خیبر پختونخواه واقع شده است، محل فعالیت تروریست‌های طالبان پاکستان است.آذر ماه سال گذشته نیز تروریست‌های طالبان دست به کشتار دانش‌آموزان یک مدرسه نظامی در پیشاور زده بودند. در این حمله 147 دانش‌آموز 9 تا 16 ساله جان خود را از دست داده بودند.
واکنش کابل به اتهام پاکستان
به گزارش تسنیم، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، اتهام اسلام‌آباد مبنی بر نقش داشتن افراد مسلح فعال در افغانستان در حمله به کمپ نیروی هوایی پیشاور را رد کرد.مستغنی گفت: «دولت کابل اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور، تهدیدی متوجه همسایگان شود.»
پیش از این، «عاصم سلیم باجوه» سخنگو و مدیرکل روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرده بود: «خلیفه عمر منصور» فرمانده طالبان محلی پاکستان که در استان «ننگرهار» افغانستان مستقر است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. وی گفته بود حمله به کمپ نیروی هوایی در کشور افغانستان طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.