kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
در سکوت معنی‌دار سازمان ملل

سعودی‌ها مردم صعده را با بمب‌های شیمیایی قتل عام کردند

جنگنده‌های عربستان که بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند، با بمب‌های شیمیایی ساکنان استان صعده در شمال یمن را قتل‌عام کردند.

جنگنده‌های سعودی بار دیگر از بمب‌های شیمیایی علیه مردم یمن استفاده کردند.  طبق گزارش‌های منتشر شده سعودی‌ها طی سه روز گذشته از بمب‌های «جدید» در بمباران روستاهای صعده استفاده کرده‌اند که بعد از انفجار گازهای سمی از آن متصاعد شده و باعث انتشار بیماری‌های مسری شده است. این گزارش‌ها می‌افزایند تا این لحظه 34 شهروند یمنی در این بمباران‌ها به شهادت رسیده‌اند و احتمالا شمار شهدا افزایش یابد. آل‌سعود که بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد، پیش از این نیز بارها از بمب‌های ممنوعه و غیرمتعارف مثل بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده و در پاسخ به منتقدان گفته است، این سلاح‌ها را از آمریکا خریده است! جنگنده‌های سعودی همچنین مناطق مختلف صنعا را هدف حملات شدید خود قرار دادند که بر اثر آن تعداد زیادی از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند. منابع خبری گزارش دادند که جنگنده‌های عربستان از اولین ساعات شنبه، صنعا پایتخت یمن را بیش از ۲۰ بار بمباران کردند.این در حالی است که سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام کرده، تعداد قربانیان تجاوزات پیوسته عربستان به یمن به بیش از 5 هزار شهید رسیده است. جنگنده‌های ائتلاف سعودی حتی منزل سفیر عمان در صنعا را هم بمباران کردند. بر اثر این بمباران ساختمان خسارت‌ زیادی دید. دولت عمان این اقدام وحشیانه را محکوم کرده است. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور اما در واکنش به جنایت‌های سعودی‌ها، ۳۹ گلوله توپ به مواضع «العراض» و «المجمع العسکری» واقع در جنوب عربستان شلیک کردند که بر اثر آن تعدادی از نیروهای  به هلاکت رسیده یا مجروح شدند. همچنین منابع یمنی ،گزارش دادند که کمیته‌های مردمی یمن یک دستگاه تانک عربستان از نوع برادلی را در جازان منهدم کردند.
از سوی دیگر برخی منابع اعلام کرده‌اند که «خالد بحاح» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن که در ریاض به سر می‌برد وارد شهر عدن در جنوب یمن شده است. روزنامه الاخبار در این مورد گزارش داده است بازگشت «خالد بحاح» پس از شش ماه برای این است تا اداره امور کشور از داخل خاک یمن انجام بگیرد و به نوعی قدرت‌نمایی دولت فراری را نشان دهد.