kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل به سبک آل سعود

عربستان تظاهرات سیاسی در مراسم رمی جمرات را ممنوع کرد!

وزیر کشور عربستان در راستای خوش خدمتی به اسرائیل و آمریکا هشدار داد نیروهای امنیتی این کشور با هرگونه رفتار سیاسی یا تبلیغاتی در حین مناسک حج مقابله خواهند کرد.

مقامات سعودی در راستای خدمت به سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها بار دیگر از فریضه حج به عنوان فرصتی برای نشان دادن وابستگی خود به غربی‌ها استفاده کردند. به گزارش فارس، «محمد بن نایف» وزیر کشور آل‌سعود در سخنانی هشدارآمیز، نسبت به برپایی هرگونه تظاهرات سیاسی در مراسم رمی جمرات هشدار داد و گفت: «نیروهای امنیتی بخش‌های مختلف آماده‌اند با هرگونه رفتاری که مراسم حج را مختل کرده  و یا جان حجاج را به خطر بیندازد، مقابله کنند. پادشاهی عربستان بارها اعلام کرده است که بهره‌برداری سیاسی یا تبلیغاتی در حج برای هر گروه یا جریانی به شدت ممنوع است.»
هشدار به مسلمانان حاضر در مناسک حج در کنار خوش خدمتی این رژیم به آمریکا، نشان‌دهنده نگرانی آنها از آشوب و حملات مخرب نیز هست. احساسات ضد سعودی به دلیل جنایات این رژیم در یمن به شدت در کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان افزایش یافته و احتمالا این رژیم نگرانی‌هایی هم از این بابت دارد.
 وزیر کشور سعودی افزود:«امیدواریم که زائران خانه خدا با استفاده از امکاناتی که در اختیار آنها قرار داده شده مراسم مذهبی خود را مطابق دستور خداوند با احترام، آرامش و صداقت انجام دهند!» این اظهارات در حالی از سوی وهابیون سعودی مطرح می‌شود که برائت از مشترکین، جزو مناسک حج است.