kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

حملات سنگین سوریه به مواضع داعش در شهر پالمیرا

ارتش سوریه موضع تکفیری‌های داعش را در شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) هدف یکی از سنگین‌ترین بمباران‌های خود قرار داد.
سرویس خارجی-

جنگنده‌های ارتش سوریه بیش از 25 نوبت شهر تاریخی تدمر را که تحت اشغال گروه تروریستی داعش است بمباران کردند که در جریان آن دست‌کم 26 نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.
از زمان اشغال تدمر به دست تروریست‌های داعش این شدیدترین حملات جنگنده‌های سوریه است تا جایی که در دو روز گذشته حملات هوایی علیه این شهر شدت پیدا کرده است و در جریان آن تعداد زیادی از اعضای گروه تروریستی «جیش‌الفتح»‌ در مثلث «ادلب، سراقب، نبش» به هلاکت رسیدند.
این تروریست‌ها به منظور شرکت در نبردهایی که در نزدیکی شهرک «کفریا»‌ و «فوعه» در جریان است عازم این محل شده بودند.
شلیک 400 موشک
 به دو شهرک شیعه‌نشین
خبر دیگر اینکه تروریست‌ها با شلیک 400 موشک به دو شهرک شیعه‌نشین فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه حمله کردند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه نزدیک به مخالفان اعلام کرد که گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره 400 موشک و راکت به این دو شهرک محاصره شده در شمال غرب سوریه شلیک کردند.
به گزارش ایرنا، تروریست‌های النصره دست‌کم 7 خودروی بمب‌گذاری شده را نیز در این دو شهرک منفجر کردند.
در پی این حمله‌ها درگیری شدیدی میان نظامیان سوری و گروه‌های تروریستی روی داد که دست‌کم 100 تروریست به هلاکت رسیدند.
به گزارش تسنیم، با وجود حملات سنگین تروریست‌ها، ساکنان این دو شهرک با دست‌های خالی توانستند این حملات را دفع و تلفات سنگینی به آنها وارد کنند.
اهالی کفریا و فوعه ششمین ماه محاصره خود را سپری می‌کنند. 50 درصد  این دو شهرک دچار خرابی شده و بیش از 40 هزار شهروند عادی در محاصره کامل به سر می‌برند. این عده فقط با کمک‌های دولت سوریه که از طریق هواپیما به روستا ریخته می‌شود زندگی می‌کنند.
آمریکا تسلیم شد
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه «رای‌الیوم» اما در مقاله‌ای نوشت: وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که اولویت واشنگتن راه حل سیاسی در سوریه و مبارزه با داعش است و اینگونه آمریکا تسلیم شرایط روسیه در خصوص سوریه شد.وی افزود: «به نظر می‌رسد آمریکا موضع‌گیری خود را تغییر و 180 درجه چرخش کرده است.»این نویسنده فلسطینی اظهار داشت: «چندین عامل در چرخش مواضع واشنگتن تاثیر داشته که از مهمترین آن، عدم موفقیت ائتلاف ضد داعش برای مقابله با این گروه تروریستی، خودداری متحدان آمریکا در منطقه به ویژه عربستان، ترکیه و قطر از اعزام نیروی زمینی به سوریه و هزینه بالای آموزش مخالفان و ارسال سلاح برای آنان است.»گفتنی است جان کری وزیر خارجه آمریکا هم اعلام کرد که مذاکره نظامی با روس‌ها گام مهمی برای حل بحران سوریه است!دیروز همچنین خبر رسید، تروریست‌های تکفیری 56 تن از نظامیان سوری را اعدام کردند.
سایر رویدادها
* بر اثر واژگونی قایق پناهندگان سوری در دریای مدیترانه یک دختربچه چهارساله در نزدیکی سواحل ترکیه جان خود را از دست داد.
* یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نگرانی اسرائیل از استقرار سامانه دفاعی روسیه در سوریه نخست‌وزیر این رژیم را راهی مسکو کرد.
* وزارت خارجه مصر اعلام کرد، هیچ‌گونه اختلافی میان قاهره و ریاض در خصوص سوریه وجود ندارد!