kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

چهار سوی پنج قاره

  هزینه میلیاردی  برای سرکوب جنبش وال استریت
عملیات سرکوبگرانه پلیس آمریکا برای مقابله با جنبش ضدسرمایه‌داری «اشغال‌وال‌استریت»، چیزی بالغ بر 1/5 میلیون دلار هزینه برای آمریکا داشته است.
پایگاه خبری - تحلیلی «اینترنشنال بیزینس تایمز»، این گزارش را روز جمعه، به بهانه چهارمین سالگرد شکل‌گیری این جنبش منتشر کرد. به گزارش این پایگاه خبری این هزینه فقط مربوط به شهر نیویورک است و در شهرهای «اوکلاند»، «کالیفرنیا»، «فلوریدا» و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا نیز هزینه‌های مشابهی صرف شده است.
فعالان جنبش ضد سرمایه‌داری «وال‌استریت»، شب پنجشنبه در چهارمین سالگرد این جنبش اعتراضی در پارک «زاکوتی» نیویورک تجمع کردند.
روسیه موشک بالدار آزمایش کرد
بمب افکن‌های راهبردی دور پرواز توپولف-160 روسیه در رزمایش ‹سنتر-2015›، موشک‌های بالدار پرتاب کردند. موشک‌های بالدار جزو موشک‌های راهبردی هوایی هستند که با توجه به قدرت بالای تخریب، تسلیحات بازدارنده محسوب می‌شوند.رزمایش راهبردی نیروهای روسیه به نام «سنتر-2015» با شرکت 95 هزار نیروی نظامی این کشور روز دوشنبه در مناطق مرکزی روسیه آغاز شده است و تا دوشنبه آینده ادامه دارد.
فراخوان انقلابیون بحرینی برای روز عرفه
«ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین با انتشار بیانیه‎ای خواستار شرکت گسترده مردم این کشور در برنامه‌های روز عرفه تحت عنوان «انقلاب دعا – 10» شد.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.
مردم بحرین خواهان، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.
آلمان و بحران مهاجران
رئیس اداره فدرال امور مهاجران و پناهندگان آلمان در حالی که بحران پناهندگان در این کشور تشدید شده و انتقادهای زیادی به این سازمان وارد شده بود، مجبور به استعفا شد. وزارت کشور آلمان با تأیید کناره‌گیری این مقام آلمانی مدعی شد، وی به دلیل مشکلات شخصی استعفا کرده است!