kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

روسیه: قیمت نفت زیر 40 دلار شود تولید خود را کاهش می‌دهیم

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: اگر قیمت نفت به زیر 40 دلار در هر بشکه برسد، ممکن است تولید نفت این کشور کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این اولین بار است که روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان تأیید کرده که قیمت پایین نفت می‌تواند به عرضه نفت این کشور لطمه بزند.
آلکسی تکسلر معاون وزیر انرژی روسیه گفت: اگر قیمت‌ها به کمتر از 40 دلار در هر بشکه سقوط کند، آن‌گاه به احتمال زیاد ما با یک کاهش  تولید مواجه خواهیم شد.
وی افزود: هرگونه کاهش عرضه به این دلیل رخ خواهد داد چرا که شرکت‌های انرژی مجبور به تغییر رویکرد هستند و اگر قیمت دائماً زیر 45 دلار در هر بشکه معامله شود، شرکت‌ها شروع به بازبینی الگوهای تجاری خود خواهند کرد.
تکسلر خاطرنشان کرد: اگر قیمت نفت برای مدت طولانی در محدوده 40 تا 45 دلار در هر بشکه بماند، شرکت‌ها الگوهای خود را تغییر خواهند داد. الگوهایی که قبلاً پذیرفته شده بودند دیگر کارایی نخواهند داشت.
نفت برنت درآخرین روز معاملات هفته گذشته پس از هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره سلامت اقتصاد جهانی و علائمی مبنی بر اینکه بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان برای حفظ سهم بازار به تولید در سطوح بالا ادامه خواهند داد، به کمتر از 49 دلار در هر بشکه تنزل کرد.
سخنان معاون وزیر انرژی روسیه را هنوز نمی‌توان در حد یک علامت از سوی این کشور به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر موافقت مسکو با همکاری در زمینه کاهش تولید نفت تلقی کرد.