kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
یک کارآفرین در گفت‌وگو با کیهان اعلام کرد

تولید 5 هزار لیتر گلاب طی 2 ماه با سرمایه اندک

یک کارآفرین در قمصر کاشان که با سرمایه اندک کار خود را شروع کرده بود، در فصل گلاب‌گیری موفق به تولید 5 هزار لیتر گلاب شده است.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی کیهان با اشاره به شرایط آغاز به کار خود در زمینه تولید گلاب اظهار داشت: از بچگی با این حرفه آشنا بودم و پدر و پدر بزرگم در این حرفه کار می‌کردند، اما سرمایه اولیه من به صورت ریالی 5 میلیون تومان بود.
وی با اشاره به مزایای حرفه خود و موفقیت‌هایی که در این زمینه کسب کرده است، گفت: از جمله موفقیت‌هایی که در این حرفه کسب کرده‌ام، جذب توریست، نقدینگی و در وهله اول داشتن یک کسب و کار و منبع درآمد بود.
این کارآفرین فعال درباره کمک‌های سازمان بسیج سازندگی، بیان داشت: سازمان بسیج سازندگی در زمینه تسهیلات به ما کمک کرد و روی توسعه و شرایط دیگر کار نیز تاثیرگذار بود.
وی با اشاره به تولید حدود 20 نوع از عرقیجات و تولید 5 هزار لیتر گلاب در فصل گلاب‌گیری،گفت: درآمد متوسط ماهیانه فقط از تولید گلاب حدود 5/1 میلیون تومان است.
مزروعی با اشاره به اینکه دولت نقش مستقیمی در راه‌اندازی این کسب و کار نداشته و فقط به صورت غیرمستقیم تاثیرگذار بوده است ادامه داد: نقش دولت بصورت غیرمستقیم و از طریق گازرسانی به قمصر در 10 سال گذشته بوده است.
وی درباره توصیه به جوانان در راستای اشتغال‌زایی گفت: به نظر من سرمایه ایران همه نیروهای جوانی هستند که بیشتر آنها نیز تحصیل کرده‌اند، لذا باید خودشان را به تکاپو بیاندازند و با همت و سرمایه و دید واقع‌گرایانه به سمت کارآفرینی بروند.
این کارآفرین در پایان با ذکر برخی از مشکلات  در این عرصه، گفت: با توجه به رشد اقتصادی کشور و گسترش بازارهای اقتصادی در سالهای قبل، قیمت مواد اولیه بالا رفته و روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار بوده است متاسفانه این شرایط باعث شده قدرت فروش ما و قدرت خرید مصرف‌کننده کاهش پیدا کند، نمایشگاه‌ها و غرفه‌های بین‌المللی با بی‌اهمیتی رو به رو و از سوی دیگر نقش پردازش بر روی داروهای گیاهی و عرقیجات کمرنگ می‌شود.