kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
دیدار

سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که از تمامیت ارضی کشورهای منطقه برای برقراری صلح و امنیت حمایت کند.


«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر دیروز(سه‌شنبه) در دیدار با هیأت علمی تحقیقاتی آلمان گفت: برخی از کشورهای غربی در ارزیابی‌شان نسبت به خاورمیانه اشتباه می‌کنند و البته این اشتباهات را در آلمان کمتر مشاهده می‌کنیم.
ولایتی با اشاره به مسئله سوریه گفت:‌ ما همواره بر بی‌نتیجه بودن دخالت نیروهای بیگانه در مسئله سوریه تأکید داشتیم و متأسفانه برخی کشورهای اروپایی و غربی با استخدام مزدورانی نسبت به جنگ علیه حکومت سوریه اقدام می‌کنند و در این میان نیز حتی یک نفر هم توضیح نداد که توجیه این جنگ چیست؟ متأسفانه افرادی مزدور آمدند اسلحه گرفتند و برخی کشورها از آنها حمایت سیاسی کردند تا علیه حکومت سوریه بجنگند.
وی درباره علت آشفتگی یمن، گفت: علت آشفتگی یمن نیز دخالت غیرمشروع عربستان سعودی به این کشور است، کشور یمنی که سابقه حکومتش از عربستان بسیار بیشتر است. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: پیش‌بینی از حوادث یمن این است که عربستان سعودی از این اقدام خود پشیمان و مردم یمن را متحدتر می‌کند زیرا مردم این کشور شجاع و متحد هستند و نسبت به حضور بیگانگان در کشورشان حساس هستند.
به گزارش فارس، ولایتی با بیان اینکه برخی کشورها به دنبال تجزیه عراق و سوریه و یمن هستند، افزود: آنها بر اساس این نظریه به دنبال ایجاد یمن شمالی و جنوبی و سوریه شمالی و جنوبی‌اند همچنین قصد دارند عراق را به سه بخش تبدیل کنند. وی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که از تمامیت ارضی کشورهای منطقه برای برقراری صلح و امنیت حمایت کند.