kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

دفاع علنی و غیرعلنی دولتی‌ها از برجام در کمیسیون ویژه مجلس

روز گذشته(سه‌شنبه) مسئولین دولتی در جلسات علنی و غیرعلنی کمیسیون ویژه برجام مجلس به دفاع از برجام پرداختند.


نشست بعدازظهر دیروزکمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر اطلاعات و دیگر مسئولان امنیتی بصورت غیر علنی برگزار شد.
 کمیسیون در بخش دوم هم میزبان دهقان وزیر دفاع و سایر مقامات دفاعی و نظامی کشور بود.
محور بحث این کمیسیون بررسی برجام از منظر امنیتی و نظامی بود که بنابه درخواست اعضا،‌ بدون حضور خبرنگاران و دوربین صداوسیما تشکیل شد.
گفتنی است این کمیسیون صبح دیروز نیز دهمین نشست خود را با حضور تیم اقتصادی دولت، متشکل از محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکراه کننده هسته‌ای پشت سر گذاشت.
به گزارش خانه ملت، نهاوندیان در این نشست با تأکید بر اینکه اکنون وقت آن رسیده است که آثار تحریم‌ها مورد بررسی قرار گیرد گفت: این کار را برای جبران خسارت انجام می‌دهیم و همچنین تأکید می‌کنم که در خصوص رفع تحریم‌ها از 37 بند برجام 16 بند آن در خصوص تحریم‌ها آورده شده است و حتی یک زمینه به طور مفصل نحوه برداشته شدن تحریم‌ها و تعهدات متقابل تهیه شده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص عدم رفع تحریم‌های آمریکایی گفت: برخی از تحریم‌ها براساس مسائل دو جانبه بین ایران و آمریکا از سال 58 مقرر شد و اگر می‌خواستیم در این باره مذاکره کنیم باید مذاکرات سیاسی و دوجانبه بین ایران و آمریکا صورت می‌گرفت.
وی تأکید کرد: طرف مقابل اشتیاق آن را داشت که با ایران وارد مذاکره دو جانبه شود اما ایران بود که مایل نبود در این برهه وارد چنین مذاکره‌ای شود.