kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
روحانی درهمایش فرماندهان سپاه:

دشمنان آرزوی نابودی انقلاب اسلامی را به گور خواهند برد

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: دشمنان انقلاب در سراسر جهان، پایان انقلاب و پایان نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهند، البته این آرزو را حتما و بی‌تردید به گور خواهند برد.


حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور  روز گذشته در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران، با اشاره به سالروز دفاع مقدس و تشکیل سه نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: هرگاه همه با هم و در کنار هم بودیم وحدت و یکپارچگی را  در سایه نظام و فرامین رهبری،  قانون اساسی و قانون انجام داده‌، پیروز و موفق بوده و دشمن را به شکست و عقب‌نشینی وادار کرده‌ایم.
انقلاب اسلامی از نظام جمهوری اسلامی
جدا نیست
وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی بود نمی‌توانیم بین انقلاب و نظام فاصله ایجاد کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام اوجب واجبات است، اظهار داشت : انقلاب اسلامی از نظام جمهوری اسلامی جدا نیست، دو مسیر درست نکنیم یک مسیر انقلاب اسلامی و یک مسیر نظام جمهوری اسلامی؛ نظام جمهوری اسلامی محصول انقلاب اسلامی است، انقلاب در دل خود شعار استقلال، آ‌زادی و جمهوری اسلامی دارد.
وی تاکید کرد: استقلال به آن معنا که دیروز یک سفارتخانه و یک سفیر تصمیم می‌گرفت و یا ابرقدرتی برای سرنوشت ما تصمیم می‌گرفت و یا یک حاکم مستبد، مزدور برای ما تصمیم می‌گرفت یا یک مجلس شورای ملی غیرمنتخب برای ما تصمیم می‌گرفت، آن صحنه به طور کامل از بین رفته است، دیگر هیچ قدرت و ابرقدرتی امروز نیست که برای مسیر نظام تصمیم بگیرد، نه قادر است تصمیم بگیرد و نه اجازه خواهیم داد که او برای ما تصمیم بگیرد.
رئیس‌جمهور گفت: استقلال به این معناست که بتوانیم حرف خود را بر کرسی بنشانیم و برای منطقه خود هم به عنوان یک تأثیرگذار یا به تعبیر امروزی، به عنوان بازیگر مؤثر در منطقه حضور داشته باشیم.
روحانی ابرازداشت: پس خودمان باید ظهور و بروز استقلال خود را در صحنه جهانی به عنوان یک کشور انقلابی بروز بدهیم.
وی افزود: انقلابی بودن به این معنا نیست که ما در سخن و بیان انقلابی حرف بزنیم، اما در عمل نتوانیم از منافع مردم خود به خوبی دفاع کنیم.
تحریم‌های قدرت‌های جهانی
یک شبه لغو نمی‌شود
رئیس‌جمهور ادامه داد: باید بتوانیم با منطق، استقلال، قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی در صحنه جهانی و با اتحاد ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را بشکنیم و لغو کنیم و عملا زیر پا بگذاریم.
وی  گفت: البته نمی‌خواهم بگویم تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های جهانی را یک روزه یا یک شبه می‌شود لغو کرد، اما ما در عمل، با همت امت و ملت و با دلاوری‌های نیروهای مسلح و با هدایت رهبری شجاع توانستیم این کار را انجام دهیم.
روحانی افزود: اینکه بگوییم فقط دیپلماسی، اینکه بگوییم فقط قدرت نظامی و اینکه بگوییم فقط قدرت نرم و قدرت سخت، حتما به پیروزی نمی‌ر‌سیم، همه باید در کنار هم باشیم.
وی اظهار داشت: دولت، مجلس،‌ قوه قضاییه، نیروهای مسلح، قشرهای مختلف مردم، زن و مرد ما زیر پرچم اسلام با اطاعت از رهبری باید با هم متحد باشیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز روز اتحاد همه ماست، تاکید کرد: فکر نکنیم چون ما در صحنه دیپلماسی پیروز شدیم پس تمام شده، فکر نکنیم اگر در برابر شش قدرت بزرگ پیروزی بزرگ را به دست آوردیم پس مشکلات ما تمام شده است.
دشمن به دنبال پایان جمهوری اسلامی است
به گزارش تسنیم روحانی تصریح کرد: دشمنان انقلاب در سراسر جهان، پایان انقلاب و پایان نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهند، البته این آرزو را حتما و بی‌تردید به گور خواهند برد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید به توانمندی خود در بخش اقتصاد بپردازد، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان مرکز اقتصاد در منطقه، مرکز حمل و نقل نه تنها در منطقه بلکه از شرق به غرب عالم باشد.
روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد باید به توانمندی دست یابد  که دشمن احساس کند دشمنی به ضرر اوست؛ نه تنها دشمنی نکند بلکه دوستی با ایران را به نفع خود بداند.
وی تأکید کرد: باید در بخش اقتصاد به نقطه‌ای از بازدارندگی برسیم که هر کس بخواهد ما را تحریم کند ضرر کند؛ نفت، گاز، فضا، راه‌آهن، جاده، رفت و آمد، روابط علمی و فضای مجازی دیگر امکانی برایش نباشد که ما را تحریم کند.
روحانی ادامه داد: اگر به نقطه بازدارندگی در بخش اقتصاد برسیم، آن زمان دیگر جمهوری اسلامی آسیب‌پذیر نخواهد بود.
سپاه و بسیج به دولت
در بخش تولید و سازندگی کمک کند
وی افزود: امروز سپاه  و بسیج به عنوان یک قدرت بزرگ در کشور باید در این شرایط به دولت در بخش تولید و سازندگی کمک کند.
رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت، گفت: این ستاد که به فرمان رهبری شکل گرفته، باید همه در آن فعال شوند و در بروز و ظهور و نشاط کشور فعالیت
کنند.
وی افزود: امروز بیکاری بزرگ‌ترین تهدید در کشور ماست، چراکه جوانان را به اعتیاد و فساد می‌اندازد و در ازدواج تاخیر ایجاد می‌کند و از طرفی تحکیم خانواده را بر هم می‌زند.
وی با اشاره به اصل ۱۴۷ قانون اساسی مبنی بر کمک دولت به نیروهای مسلح در زمان جنگ و کمک نیروهای مسلح به دولت در زمان صلح گفت: باید همه نیروهای مسلح در مسیر  جهاد سازندگی و کمک به اقتصاد مقاومتی برای اجرا  دولت را یاری دهند.
روحانی در پایان تاکید کرد:‌ امروز بعد از برجام و تحریم  کشور نیاز به حرکت بزرگ دارد امروز دشمن تنها صهیونیست‌ها، امریکا و تروریست‌ها نیستند بلکه دشمن امروز ریزگردها، بیکاری، رکود، تورم، سست شدن اخلاق و ایمان در جامعه  هستند که بسیار خطرناکند.