kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

بهره‌برداری از 140 مدرسه ساخت بنیاد برکت در 12 استان

به همت بنیاد برکت 140 مدرسه با 844 باب کلاس درس همزمان در 12 استان کشور دیروز به بهره‌برداری رسید.


به گزارش ایرنا این مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در استان‌های آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، گیلان، گلستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان و همدان احداث شده است.
سهم آذربایجان‌شرقی از این تعداد پروژه، 6 باب مدرسه با 47 کلاس است که برای ساخت آنها
82 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده و از رقم 25 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بنیاد برکت و بقیه از سوی دولت تامین شده است.
سه مدرسه با 30 باب کلاس در شهرستان اهر، یک مدرسه 12 کلاسه در هریس، یک مدرسه چهار کلاسه در روستای قراقیل آذرشهر و یک مدرسه تک کلاسه در روستای چناق بولاغ در مراغه به بهره‌برداری رسید.
همچنین 12 مدرسه اهدایی رهبر معظم انقلاب نیز در خراسان‌رضوی با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
فانی در این مراسم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری بیش از 70 مدرسه دیگر به مدارس کشور افزوده شود.
وی افزود: در 6 ماه نخست سال جاری روزانه
7 مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شد.
همچنین 7 مدرسه بنیاد برکت توسط رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در اسالم تالش به بهره‌برداری رسید. همزمان با سراسر کشور 5 مدرسه با 32 کلاس درس در روستاهای محروم سیستان و بلوچستان افتتاح شد برای ساخت این مدارس یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
در آستانه سال جدید تحصیلی و همزمان با بهره‌برداری از 140 طرح آموزشی بنیاد برکت در سراسر کشور، دیروز هشت مدرسه در نقاط مختلف استان همدان به بهره‌برداری رسید.
ساخت 730 آموزشگاه در سراسر کشور
مدیر فنی طرح‌های اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت از ساخت بیش از 730 آموزشگاه در سراسر کشور توسط این بنیاد خبر داد.
رسول تدین در مراسم بهره‌برداری از آموزشگاه شش کلاسه برکت در روستای خسروگرد سبزوار با اشاره به ساخت 730 آموزشگاه توسط بنیاد برکت در سراسر کشور اظهار داشت: این مدارس در
31 استان و بیش از یک هزار و 100 روستای کشور ساخته شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد آموزشگاه‌ جمعیتی بالغ بر 80 هزار دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این آموزشگاه‌ها
3 هزار و 650 کلاس آموزشی به کلاس‌های زیرپوشش آموزش و پرورش افزوده شده است.