kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
بازی هفته در اصفهان برنده نداشت،پدیده فاتح دربی مشهد شد

پیروزی خارج از خانه استقلال، ملوان و ذوب آهن

پیروزی خارج از خانه استقلال تهران،ملوان انزلی و ذوب آهن ،تساوی تیم های سپاهان و تراکتور سازی در اصفهان و برتری پدیده در دربی مشهد از نتایجی بود که دیروز درلیگ برتر رقم خورد.

سرویس ورزشی-

در ادامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز پنج بازی درشهرهای مختلف کشور برگزار شد. در تبریز تیم‌های گسترش فولاد و استقلال از ساعت ۱۷ در ورزشگاه اختصاصی گسترش به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت. سجاد شهباز‌زاده (25) و محسن کریمی (۶۵ )برای استقلال گلزنی کردند.در دقیقه 25 حمله استقلال از جناح چپ دفاع گسترش فولاد  به ثمر نشست و شهباززاده موفق شد با استفاده از شلوغی محوطه جریمه گسترش و با یک چرخش گل اول مسابقه را به ثمر برساند تا نیمه نخست با همین یک گل خاتمه یابد.در نیمه دوم بازیکنان گسترش فولاد تبریز حملات زیادی را روی دروازه استقلال تدارک دیدند و قصد داشتند نتیجه بازی را به تساوی بکشند. آنها حتی دو بار توپ را به تیرک دروازه استقلال زدند ولی راه به جایی نبردند.در مقابل استقلال در دقیقه ۶۵ یکبار دیگر موفق شد با استفاده از شلوغی داخل محوطه جریمه گسترش فولاد توسط محسن کریمی به گل برسد.تلاش گسترشی‌ها برای جبران نتیجه، ثمری نداشت تا بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال خاتمه یابد. استقلال با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و جای استقلال صنعتی را در رده دوم جدول گرفت.
در مشهد دربی این شهر با یک گل به سود پدیده خاتمه یافت. برای پدیده در نیمه نخست این دیدار مهدی خیری در دقیقه 18 روی یک فرصتی که در داخل محوطه جریمه سیاه جامگان به دست آورد گلزنی کرد تا شاگردان مهاجری با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.با آغاز نیمه دوم تیم سیاه جامگان تلاش زیادی برای تغییر نتیجه کرد و در اواخر بازی هم فشار زیادی روی دروازه پدیده آورد اما توپ‌های آنها راهی به دروازه پیدا نکرد تا پدیده با همان تک گلی که در نیمه نخست به ثمر رسانده بود، این دیدار را به سود خود تمام کند.
در حساس‌ترین بازی هفته سپاهان اصفهان از ساعت 17:30 در ورزشگاه فولاد شهر از تراکتورسازی میزبانی کرد. با توجه به اتفاقات هفته پایانی لیگ چهاردهم، پیروزی در این دیدار از اهمیت بالایی برای هر دو تیم برخوردار بود که در پایان دو تیم در گلزنی ناموفق ظاهر شدند و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. از نکات جالب توجه ترکیب تراکتور عدم حضور بازیکنانی نظیر بختیار رحمانی، عبدالله زاده و حمزه یونس در ترکیب ابتدای بازی بود. در ترکیب سپاهان هم احسان حاج‌صفی به دلیل انتقال به فرانکفورت و خلعتبری به خاطر سه کارته بودن نتوانستند سپاهان را همراهی کنند.
در دیگر بازی همزمان دیروز راه‌آهن در ورزشگاه شهرقدس پذیرای ملوان انزلی بود که در پایان شاگردان حمید استیلی توانستند با یک گل راه آهن را شکست دهند.تک گل این بازی را آرش افشین از ملوان در دقیقه 63 به ثمر رساند. این بازیکن در حالی برای تیمش گل زد که ملوان در این دقایق به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان شان که بیرون از زمین بود 10 نفره بازی می‌کردند. استیلی سال گذشته سرمربیگری راه‌آهن را بر عهده داشت و امسال ملوان را هدایت می‌کند.
در آخرین دیدار دیروز  تیم های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 18 و 45 در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۳ بر صفر  ذوب‌آهن به پایان رسید.گل‌‌های این بازی را هادی محمدی (28) ، محمد نژاد مهدی (36) و مهرداد قنبری (۷۳) برای ذوب‌آهن به ثمر رساندند.
در نخستین بازی هفته ششم لیگ برتر نیز که روز دوشنبه بین تیم های صبای قم و استقلال خوزستان برگزار شده بود دو تیم به تساوی یک بر یک رسیده بودند.
اما در ادامه بازی های هفته ششم لیگ برتر امروز تیم‌های پرسپولیس و سایپا از ساعت 18:35 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.پرسپولیس که بدترین شروع خود را در ادوار لیگ برتر در این فصل تجربه کرده و پس از 5 هفته رقابت با کسب تنها 4 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد. در نقطه مقابل سایپای مجید جلالی در جدول جایگاه نسبتا خوبی دارد و با 7 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است. تنها تفاوت سایپا با پرسپولیس تا اینجای فصل کسب یک پیروزی بیشتر است که باعث شده 7 پله از پرسپولیسی‌ها بالاتر قرار بگیرد.