kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

بی‌اعتمادی بورس به دولت سقوط شاخص را ادامه‌دار کرد

سقوط شاخص بورس تهران به دلیل بی‌اعتمادی سهامداران به دولت روحانی ادامه‌دار شد.


به گزارش ایسنا، شاخص بورس تهران بعد از حرکت محتاطانه خود در معاملات روز دوشنبه همانند معاملات روز یکشنبه با افزایش جو منفی و فشار فروش مواجه شد و ریزش بیش از 400 واحدی را تجربه کرد و از مرز 63 هزار واحد به نیمه 62 هزار واحد رسید.
جو منفی ایجاد شده در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و ابهامات موجود در دیگر صنایع و همچنین افزایش بی‌اعتمادی در بورس موجب شد تا در معاملات دیروز زیان سهامداران افزایش پیدا کند و اکثر شرکت‌های بورسی با روند منفی و افزایش فشار فروش مواجه شود.
روند منفی بورس در روزهای اخیر نشان می‌دهد که بورس تهران در شرایط فعلی دیگر به اخبار مثبت سیاسی واکنشی نشان نمی‌دهد و بیشتر تحت تاثیر تصمیمات اقتصادی دولت و ابهامات موجود در صنایع مختلف قرار گرفته است.
این روند موجب شد تا در بازار سه‌شنبه شرکت‌های پالایشگاهی، بانکی و خودرویی بیشترین نقش منفی را در ریزش شاخص بورس ایفا کردند به طوری که شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، غدیر، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات، ایران خودرو، ملی مس، کشتیرانی و بانک پاسارگاد از شرکت‌های تاثیرگذار در ریزش 456 واحدی شاخص بورس بودند.
در بازار سرتاسر قرمز دیروز میل حقیقی‌ها به فروش و میل حقوقی‌ها به خرید افزایش پیدا کرد و شرکت‌های قندی همچنان در صدر تقاضا و افزایش قیمت قرار گرفتند.
شاخص بورس تهران طی دو سال اخیر دولت روحانی نزدیک به 28 هزار واحد سقوط کرده و سهامداران با زیانی سنگین مواجه شده‌اند.