kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* رفت و آمدهای هیئت‌های اروپایی و یک هیئت به ظاهر تجاری آمریکایی به ایران آن هم قبل از اجرای توافق و حتی به تصویب رسیدن آن، ‌و ملاقات آنها با سطوح بالای کشوری و شتاب در استقبال بی‌مورد از آن، می‌تواند یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه غرب باشد. آنها علاوه بر طمع قبضه بازار 80 میلیونی ایران، برنامه‌های دیگر سیاسی و فرهنگی بالاتر از اقتصادی دارند. چرا که به هنگام حضور با افرادی غیراقتصادی در داخل ملاقات داشته‌اند. یعنی آنها با این حضور هم افکار عمومی و هم مسئولان را برای موافقت بر برجام در یک فضای کاذب قرار می‌دهند و هم جاده صاف کن برنامه‌های پس از برجام خود خواهند بود. اما ذوق و شوق برخی داخلی‌ها چه در بدنه نظام و چه در حاشیه، فقط تسهیل کننده این برنامه است. بر همه مسئولین دلسوز در تمامی سطوح لازم است ضمن رصد این رفتارها و با به کارگیری توان اقتصاد مقاومتی و متکی به توده‌های مردم این سراب و حباب دشمن را از بین ببرند.
نراقی
* رئیس جمهور در دیدار با تعاونی‌ها با وی اظهار داشت: نمی‌گذارم یک عده افراطی با تحریف برجام به امید مردم ضربه وارد کنند! عرض بنده این است کدامیک از مندرجات برجام و قطعنامه شورای امنیت ضمیمه آن تحریف است؟! توقف غنی‌سازی 20 درصد به 3/5 درصد، انتقال 10 تن مواد غنی‌سازی شده به خارج، مخالفت با از تولید موشک‌های بالستیک، بتن‌ریزی کارخانه آب سنگین اراک، بازرسی‌های سر زده و فراتر از پروتکل الحاقی و دهها مورد دیگر کدامیک تحریف برجام است؟ کمی انصاف لازمه تابلو اعتدالی است که دولت آن را بر سر دست گرفته است.
خلیقه قلی- کرج
* مثل روز روشن است که آمریکا قصد دارد از طریق توافق هسته‌ای بتواند کسب اطلاعات نظامی از ایران را افزایش بدهد و سر فرصت به کشور حمله کند. چه کنیم که با وجود این همه شواهد بعضی‌ها که در قدرت هستند خودشان را به خواب زده‌اند و نمی‌خواهند بیدار شوند، بلکه کسانی را که بیدار باش می‌دهند، افراطی می‌خوانند!
9372---0919
* آقای رئیس جمهور شما در این دو سال با اینکه دولت تدبیر و امید هستید چه امیدی برای مردم به ارمغان آورده‌اید، به ویژه در بحث هسته‌ای که می‌خواهید با ناامیدکنندگان مردم برخوردکنید؟ اینها نمایندگان همان مردمی هستند که به شما هم رأی داده‌اند. چرا به نیروهای انقلابی انگ افراطی می‌زنید؟!
سوری- تهران
* درست بعد از آنکه آقای رئیس جمهور گفتند با مذاکره هسته‌ای سایه شوم جنگ را از روی کشور دور کرده‌اند، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت اجرایی شدن برجام اطلاعات بیشتری برای اقدام نظامی علیه ایران در اختیار آمریکا قرار خواهد داد. جالب اینکه هنوز کلام رئیس‌جمهور کشورمان منعقد نشده، ایران را تهدید نظامی می‌کنند.
6308---0912
* با عنایت خداوند و مقاومت جانانه امت شهیدپرور اقتدار نظام اسلامی روز به روز رو به افزایش و به همین نسبت قدرت نفوذ جهانخواران به ویژه آمریکای خون‌آشام رو به افول است. به همین دلیل کینه شیطان بزرگ و عداوتش بیشتر شده است. پس قدرتش بیشتر نشده است بلکه رذالت و شیطنتش بیشتر شده است. با این نگاه باید به مصاف مسائل داخلی و خارجی کشور رفت.
طباطبائی- قم
* از طرفداران توافق برجام درخواست می‌کنم مذاکرات برجام را با تیم سابق هسته‌ای پی‌گیری کنند البته اگر خود را به خواب نزده‌اند تا اگر حرفی می‌زنند با اطلاع و آگاهانه باشد!
0578---0916
* خطاب به بعضی افراد که طرفدار توافق به هر قیمت هستند عرض می‌کنیم در همان شروع جنگ تحمیلی آیا بهتر نبود که تسلیم صدام می‌شدیم و این همه خسارت نمی‌دیدیم و شهید نمی‌دادیم؟
8288---0935
با رکود بی‌سابقه‌ای که در ساخت و ساز بوجود آمده خیلی از پروژه‌های عمرانی متوقف شده و بسیاری از متخصصین بیکار گشته‌اند. باز هم دولت بگوید با رونق اقتصادی روبرو هستیم!
6558---0919
* لجام گسیختگی فرهنگی و رواج ابتذال و بدحجابی و پوشش‌های نامناسب حضور در خیابان را برای مؤمنین تنگ کرده است. انسان شرم می‌کند از خیابانهای برخی از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ کشور عبور کند. متولیان فرهنگی چه بسته‌هایی را برای حل این معضل در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تهیه کرده‌اند؟!
6048---0935
* به مسئولین وزارت نیرو عرض می‌کنم راه حل کاهش مصرف و استفاده بهینه از برق، گران کردن آن نیست که تر و خشک با هم بسوزند. واقعاً برخی افراد بی‌بضاعت صدایشان از عدم توانایی پرداخت قبوض به آسمان بلند است! چون توان مالی خرید وسایل جدید برقی که کم‌مصرف هستند را ندارند.
1909---0935
* بارها اعلام شد که مطالبات جانبازان به زودی پرداخت می‌شود ولی بیش از یک سال از این وعده‌ها گذشت ولی خبری از پرداخت مطالبات چندین ساله آنها نشد؟ چرا؟ از مسئولین امر درخواست می‌شود به وعده‌های خود پایبند باشند.
6413---0916
* تاریخ اعتبار کارت طلائی جانبازان در تاریخ 94/5/31 به اتمام رسیده است. به همین علت داروخانه‌ها از پذیرش آن خودداری می‌کنند. از مسئولین امر درخواست تمدید آن را دارم.
حیدری
* در طول عمر خود از افراد مختلفی قرض کرده بودم. الا نانوا که قرار شد من نان خود را دریافت و پس از واریز یارانه‌ها با نانوا تسویه حساب نمایم! دولت کی به وضع معیشت مردم به ویژه ما قشر بازنشسته تأمین اجتماعی رسیدگی خواهد کرد.
رجب‌پور
* یک سری از بانک‌های خصوصی در قالب قراردادهای صوری برخلاف مقررات مالی بدون ربا اقدام به انعقاد قراردادهایی با سود بالا می‌کنند این کار آنان ضمن ربوی و حرام بودن معامله از عوامل تورم در جامعه می‌باشد. ضرورت دارد بانک مرکزی نظارت و کنترل خود را در مورد عملکرد بانک‌ها بیشتر و دقیق‌تر کند.
مبنایی
* از در ورودی پایانه آزادی (غرب) تا دفاتر اتوبوسرانی بین شهری، شهرداری هیچ تمهیداتی برای حمل چمدان‌های مسافران نکرده است. در ضمن وضعیت سرویس‌های بهداشتی آن رقت‌بار و مشمئزکننده می‌باشد. چرا شهرداری اجازه داده چهره پایتخت در این مکان تا این حد خدشه‌دار و زشت نشان داده شود؟
شاهین جانباز جنگ تحمیلی