kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

توافق هسته‌ای مانع ادامه سپر موشکی آمریکا علیه ایران نیست(خبر ویژه)

مقامات آمریکایی می‌گویند طرح سپر موشکی در منطقه با وجود توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری‌های غربی، برخی مقام‌های نظامی فعلی و پیشین آمریکا تاکید کردند که توافق هسته‌ای با ایران به معنای توقف همکاری آمریکا و متحدان منطقه‌ای برای گسترش سپر دفاعی در منطقه نیست، آنها ایران را همچنان خطری برای امنیت آمریکا و منطقه می‌دانند.
این مقامات به رویترز گفتند که آمریکا همچنان سامانه موشکی ایران در منطقه را تهدیدآمیز می‌داند و به اجرای تدابیر امنیتی برای پیشگیری از اقدام‌های احتمالی ایران ادامه خواهد داد.
رابرت شر دستیار ویژه امور استراتژیک وزیر دفاع آمریکا به رویترز گفت: پنتاگون به تقویت طرح سامانه دفاعی موشکی در خاورمیانه با همکاری شرکای منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.
این مقام مسئول تاکید کرد: تردیدی نداریم که سامانه موشکی ایران همچنان تهدیدی برای امنیت و منافع آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان منطقه‌ای و اروپایی ما خواهد بود.
ژنرال کنت تودوروف معاون پیشین آژانس دفاع موشکی آمریکا نیز با تاکید بر لزوم ادامه برنامه‌های دفاعی آمریکا در خاورمیانه گفت: بدترین اشتباهی که در این مرحله می‌توانیم مرتکب شویم همین است که بگوییم خب توافق کردیم و می‌توانیم موضع دفاعی خود را کاهش دهیم. ضرورت تقویت دیوار دفاعی ما در خاورمیانه بیش از پیش احساس می‌شود.
در آخرین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس با حضور باراک اوباما، سران شرکت‌کننده در این نشست بار دیگر بر لزوم تاسیس سپر موشکی در خاورمیانه تاکید کردند.
مایکل ترونولون رئیس پیشین مرکز فرماندهی هوایی و دفاعی آمریکا در خاورمیانه نیز با تاکید بر لزوم گسترش این همکاری گفت که مهم‌ترین مانع در پیشرفت این طرح، نبود همکاری منسجم میان کشورهای متحد آمریکا در منطقه با آمریکا است.