kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

تایمز: اشتباه کردیم ایران از موضع ضد آمریکایی کوتاه نمی‌آید(خبر ویژه)

ایران از موضع ضد آمریکایی کوتاه نمی‌آید. این موضوع با ملی‌گرایی ایرانی‌ها ارتباط دارد.

روزنامه تایمز در تحلیلی نوشت: در حالی که تصور می‌رفت پس از توافق هسته‌ای در روابط ایران و آمریکا گشایشی حاصل شود، اما ایران مشخص ساخته است که هیچ تمایلی برای این کار ندارد.
این روزنامه افزود: تنها یک هفته پس از آنکه یک کارمند شهرداری شعار «مرگ بر آمریکا» را با رنک حذف کرد، اکنون یک لوح ضدآمریکایی در آنجا نصب شده است. درحالی که پاک کردن شعار «مرگ بر آمریکا»، پس از توافق هسته‌ای به منزله تغییر رویه تهران در قبال آمریکا تعبیر شده بود، اما این خوش‌بینی بلافاصله از میان رفت. مراسمی که در هفته گذشته شامل نصب لوحی پانزده فوتی بر روی دیوار بیرونی سفارت آمریکا بود، حاکی از نهایت انزجار نسبت به آمریکا است.
این روزنامه نوشت: بر روی این لوح علاوه بر تصویر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، یک صد لقب به آمریکا نسبت داده شده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شیطان بزرگ، فرعون زمان و جنایتکار زمانه؛ همچنین پرچم انگلیس، اسرائیل و آمریکا در این مراسم لگدمال و سوزانده شد.
تایمز به نقل از «شاشانک جوشی»، یک محقق از موسسه خدمات سلطنتی انگلیس نوشت: ما باید اهمیت فرهنگ ملی‌گرایی که مورد نظر رژیم ایران است را به یاد داشته باشیم. این موجب استقلال‌طلبی است و با هویت ضد آمریکایی جمهوری اسلامی مرتبط است ایران کشوری است که لایه‌های انقلابی در حکومتش وجود دارد.