kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
برخلاف وعده دولت مطرح شد

زمزمه گران شدن مجدد مسکن مهر در برخی شهرهای جدید

در حالی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده داده بودند مسکن مهر پس از 3 بار گرانی دیگر گران نمی‌شود ولی حالا از شهرهای پردیس و پرند خبراز گرانی مجدد می‌رسد.

مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی پیشتر وعده داده بودند دستورالعمل شماره 3 آخرین دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر است و دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم بود.
مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در این باره به فارس گفته بود دستورالعمل شماره 3، آخرین افزایش قیمت مسکن مهر بوده و دیگر هیچ افزایش قیمتی بر این پروژه‌ها اعمال نخواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد که دولت باز هم دستورالعمل چهارمی برای افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ کند، گفت: وزارت راه و شهرسازی همچنان پیگیر افتتاح واحدهای مسکن مهر و تأمین خدمات زیربنایی این واحدها است به طوری که مدام این موضوع را با سایر وزارتخانه‌های مرتبط مثل وزارت نیرو و نفت پیگیری می‌کند. اما به هر حال باز هم اعلام می‌کنیم که دستورالعمل شماره 3 که سال گذشته ابلاغ شد آخرین دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر بود و دیگر خبری از دستورالعمل شماره 4 نخواهد بود.
اما گزارش‌ها حاکی است که برخی شهرهای جدید مثل پرند و پردیس که زیر نظر شرکت عمران شهرهای جدید هستند بدون اعتنا به مصوبه دستورالعمل شماره 4 در تلاش هستند دستورالعمل شماره 3 را هم برای پروژه مسکن مهر پیاده کنند و قیمت‌ها را مجدداً افزایش دهند.
گفته می‌شود در شهر پردیس از متقاضیان مسکن مهر درخواست 5میلیون تومان اضافی شده است.
حال سؤال اینجاست که اگر قیمت مسکن مهر در شهرهای جدید به خصوص در پردیس گران شده است در حقیقت بخشنامه و ابلاغیه شماره 3 دولت زیرپا گذاشته شده است.
با توجه به اینکه مسئولان ارشد شهرهای جدید و به خصوص مدیران عامل این شهرها از پاسخگویی برای گران شدن مجدد قیمت مسکن مهر طفره می‌روند بهتر است که نمایندگان مردم در مجلس در این خصوص از مسئولان وزارت راه و شهرسازی سؤال کنند که آیا گرانی مجدد قیمت مسکن مهر صحت دارد؟
خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز به تازگی اعلام کرده است که اگر افزایش قیمت مسکن مهر صحت داشته باشد متقاضیان مسکن مهر می‌توانند از مسئولان شهر جدید پردیس یا حتی پرند شکایت کنند چرا که این افزایش قیمت برخلاف قانون است.