kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
ضمن ایجاد اشتغال برای 10 نفر

کارآفرین جهادی با 10 میلیون سرمایه صاحب استخر ماهی 500 میلیونی شد

یک کارآفرین با سرمایه 10میلیون تومانی صاحب استخر بزرگ ماهی به ارزش 500 میلیون تومان شد.

به گزارش فارس، یک کارآفرین موفق با فرمان جهاد اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد میدان شد و هم‌اکنون با سرمایه بیش از 500 میلیون تومانی 10 نفر را وارد بازار کار کرده است.
براساس این گزارش حمید پیرقدیمی 53 ساله در اوایل سال 91 با سرمایه‌ای نزدیک به 10 میلیون تومان کار خود را آغاز کرد و دو استخر بزرگ برای ماهی‌های گرم‌آبی و یک استخر کوچک برای ماهی زینتی احداث کرده است.
وی در یک دوره شش ماهه موفق به تولید هفت تن ماهی شده است به‌طوری که هزینه کرد آن پنج میلیون تومان و فروش آن 21 میلیون تومان بوده است.
این کارآفرین گفت: بعد از فرمایش حضرت آقا که فرمودند؛ تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و همچنین مدیریت جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی کار خود را آغاز کردم و سپس با فروش چند قطعه طلای خانواده و جمع‌آوری مبالغی ابزار کار تهیه شد.
حمید پیرقدیمی افزود: اگر مسئولان دولتی به جای صدور مجوز ویلا در استان‌های شمالی کشور، زمین را با مالکیت خودشان در اختیار جوانان فارغ‌التحصیل بیکار شیلات و کشاورزی می‌گذاشتند، هم‌اکنون رتبه اول صادرات را داشتیم.
وی به گفته خودش یک هزار و 578 روز در جبهه خدمت کرده و 31 درصد جانبازی دارد و هم‌اکنون در جبهه دیگری مشغول کار و فعالیت است و تاکنون برای 10 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
این کارآفرین ادامه داد: همانند شهید حاج‌حسن تهرانی‌مقدم شعار ما می‌توانیم را زنده کردیم و اگر توجه بیشتری از سوی مسئولان می‌شد، حتماً در حوزه کشاورزی حرف اول را به دلیل امکانات موجود فعلی می‌زدیم.
به گفته پیرقدیمی هم‌اکنون فعالیت در زمینی به مساحت هشت هکتار انجام می‌شود و در سال اول از این مساحت 21میلیون تومان ماهی فروخته شد که در مجموع پنج میلیون تومان هزینه شده بود.
وی در کنار پرورش ماهی های گرم‌آبی یک استخر کوچک برای ماهی‌های زینتی احداث کرده که در ایام عید نوروز توزیع می‌کرد؛ این کارآفرین موفق در منطقه‌ای از فومن گیلان کار می‌کند و کسب سود در سال اول فعالیت که باتوجه به اقتصاد مقاومتی آغاز کرده را، نادیده گرفته است.