kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

مسمومیت 100 نفر از روستائیان‌خوزستان با گاز کلر

مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حدود 100 نفر از اهالی روستای قلعه چنعان از توابع شهرستان کارون شنبه‌شب به دلیل استنشاق گاز کلر منتشر شده از کپسول گاز دچار مسمومیت شده و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میثم معزی گفت: حدود ساعت 21 شنبه یک کپسول گاز از سوی یکی از کارگران کارگاه‌های اطراف روستای قلعه چنعان باز شده و مردم دچار تنگی نفس و مسمومیت تنفسی خفیف تا متوسط شدند. وی افزود: مسموم‌شدگان به فاصله یک ساعت به بیمارستان سینا در اهواز مراجعه کرده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس برای انتقال بین بیمارستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان نیز به حالت آماده‌باش درآمد. این متخصص طب اورژانس گفت: از افراد مسموم شده، 65 نفر با حال عمومی خوب از اورژانس ترخیص شده و 15 نفر نیز به حالت بستری درآمدند. او گفت: 20 نفر نیز به بیمارستان‌های گلستان، امام خمینی(ره) و رازی اهواز منتقل شدند که تا ساعت 3 صبح با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.
مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز خاطرنشان کرد: پس از وقوع حادثه، ماموران نیروی انتظامی در جریان قرار داده شدند و در محل مستقر شدند و به بررسی علت حادثه پرداختند. مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اهواز شایعه انتشار گاز کلر از یکی از مخازن کارخانه صنایع فولاد را تکذیب کرد.