kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

450 هزار واحد مسکن مهر کشور آب و برق ندارند

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: 450 هزار واحد مسکن مهر کشور فاقد انشعاب آب و فاضلاب و برق هستند.


محمدرضا امیرکمالی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، این تعداد واحد بدون انشعابات آب و برق است.
وی اظهار داشت: وزارت نیرو آمادگی دارد با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی تا پایان امسال انشعاب آب و فاضلاب و برق 130 هزار واحد مسکن مهر را نصب کند.
وی گفت: قرار است بانک مرکزی ماهانه 100 میلیارد تومان و سالانه هزار و 200 میلیارد تومان وام برای تکمیل تاسیسات زیربنایی مسکن مهر به وزارت نیرو بدهد.
وی افزود: وزارت نیرو آمادگی دارد که نصب انشعابات 130 هزار واحد مسکن مهر در کشور را با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال انجام دهد.
نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: به دلیل کمبود اعتبار، امسال تنها 600 میلیارد ریال برای تامین و نصب انشعابات آب و برق مسکن مهر کشور اختصاص یافته است.
امیرکمالی افزود: امسال در این خصوص دو هزار میلیارد ریال ردیف اعتباری برای وزارت نیرو لحاظ شده بود که به دلیل مشکلات مالی این رقم به 600 میلیارد ریال کاهش یافت.
وی اظهار کرد: بقیه دو هزار میلیارد ریال اعتبار در صورتی که منابع مالی وزارت محقق شود تخصیص می‌یابد.
نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر بیان کرد: پارسال نیز در شرایط مالی نامساعد سه هزار و 100 میلیارد ریال توسط وزارت نیرو پرداخت شده و 170 هزار واحد با تکمیل زیرساخت آب و فاضلاب و برق به متقاضیان تحویل شد.
وی ادامه داد: براساس فهرست بهای سال 93- 56 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تکمیل زیرساخت‌های آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکن مهر کشور برآورد شده که سهم لرستان از این میزان 700 میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: پارسال پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل فاضلاب واحدهای مسکن مهر مصوب و تلاش شد این اعتبار در همه استان‌ها توزیع شود.
امیر کمالی نسبت به پرداخت اعتبارات کافی به لرستان در حوزه زیرساخت‌های آب و فاضلاب و برق مسکن مهر استان قول مساعد داد.
حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان هم گفت: اکنون انشعاب آب و فاضلاب 7 هزار واحد مسکن مهر استان به دلیل نبود اعتبار نصب نشده است که باید 40 میلیارد ریال در این باره تخصیص یابد و برای تامین انشعابات برق مسکن مهر لرستان نیز به 780 میلیارد ریال نیاز است.