kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن برقی آمل- تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز فعالیت پیمانکاران عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن برقی آمل- تهران، گفت: برای تامین منابع مالی بخشی از این پروژه عظیم به دنبال ایجاد فاینانس هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، علی نورزاد پس از بازدید از پروژه‌های محور هراز در جمع خبرنگاران از فعالیت شبانه‌روزی پیمانکاران در جاده هراز خبر داد و درباره چگونگی رسیدگی به وضعیت ترافیک چند کیلومتری پل منطقه چلاو در روزهای تعطیل بیان کرد: برای کاهش و روان‌سازی ترافیک محدوده پل چلاو نیز پیمانکار مشغول به کار شده و برای کاهش ترافیک آن برنامه‌هایی در اولویت داریم.
وی با اشاره به آغاز فعالیت قطعه نخست راه‌آهن برقی آمل- تهران خاطرنشان کرد: برای قطعه دوم آن هم در آینده‌ای نزدیک پیمانکار تعیین شده و آن را ابلاغ می‌کنیم تا این پروژه عظیم با سرعت به پیش رود البته با توجه به ترافیک سنگین محور هراز که در بیشتر روزهای سال شاهد آن هستیم نیاز به ایجاد راه‌آهن برقی احساس می‌شود و باید همه مسئولان در این امر کمک کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور درباره زمان آغاز فعالیت جاده جایگزین در سد مخزنی هراز، گفت: هفته آینده در این رابطه جلسه‌ای با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود تا هرچه زودتر شاهد پیشرفت آن باشیم.
نورزاد در مورد اختصاص فاینانس برای آزادراه تهران- شمال در غرب مازندران، بیان کرد: هم‌اکنون 6 پیمانکار مشغول به فعالیت در قطعه نخست آن هستند و با سرعت خوبی پروژه در حال پیشرفت است.