kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
حداد عادل خبر داد

تدریس سرفصل‌های جدید ۳ رشته علوم انسانی در دانشگاه‌ها

رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: سرفصل‌های ۳ رشته روانشناسی، علوم سیاسی و زبان‌های خارجی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از سال تحصیلی جدید باید این سرفصل‌ها تدریس شود.

غلامعلی حداد عادل در گفتگو با مهر، با اشاره به رشته‌های بازنگری شده علوم انسانی در شورای تحول و زمان اجرای آن در دانشگاه‌ها گفت: بین آنچه که در شورای تحول تصویب می‌شود و آن چیزی که در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود بنا به ملاحظات اجرایی و مدیریتی فاصله زمانی وجود دارد، اما از سال جدید چند رشته تحول یافته در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
به گفته حداد عادل، سرفصل‌های رشته‌های روانشناسی، علوم سیاسی، زبان‌های خارجی مانند چینی و اسپانیایی نهایی و  از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و دانشگاه‌ها باید از سال تحصیلی ۹۴-۹۵ براساس همین سر فصل‌های جدید تدریس کنند.
وی افزود: هنوز منابع رسمی تائید شده‌ای مانند کتاب برای این رشته‌ها وجود ندارد، اما سرفصل‌های درس‌ها مشخص شده و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تدریس خواهد شد.
حدادعادل درخصوص اضافه شدن کارگروه جدید به شورای تحول علوم انسانی، گفت: فعلا کارگروه جدیدی به شورا اضافه نمی‌شود و پیشنهاد جدیدی در این خصوص از سوی شورا و اساتید اعلام نشده است.