kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
همراه با تظاهرات گسترده با لباس احرام صورت گرفت

رمی جمرات مردم یمن در پی حذف سهمیه حج

ممانعت آل سعود از سفر زائران یمنی برای ادای فریضه حج، باعث اعتراض و تظاهرات گسترده مردم یمن شد.

سعودی‌ها در دشمنی با ملت یمن، اصول اسلام را نیز زیر پا گذاشتند. البته آل سعود با کشتار وحشیانه مردم یمن بارها این اصول را نقض کرده است اما این خاندان، اکنون مسلمانان یمن را از ادای فریضه حج منع کرده تا دشمنی این خاندان وهابی با اسلام کامل گردد.
به دنبال این اقدام ضد‌اسلامی سعودی‌ها، صدها هزار یمنی در تظاهرات گسترده‌ای در صنعا علیه عربستان شرکت کردند و علیه خاندان سعودی، رژیم صهونیستی و آمریکا شعار دادند.
 به گزارش تسنیم، شمار زیادی از زائران یمنی که عربستان با ورود آنها برای شرکت در موسم حج امسال مخالفت کرده است، اعلام کردند که هزینه‌های سفر حج خود را به رزمندگان کمیته‌های مردمی و نیروهای ارتش اهدا می‌کنند تا پاسخ کوبنده‌ای به خودکامگی رژیم آل سعود بدهند.
 تظاهرکنندگان در حالی که لباس احرام بسته بودند عکس‌هایی از «نتانیاهو»، «اوباما» و «سلمان بن عبد العزیز» حمل می‌کنند که زیر آن‌ها شعار مرگ بر این سه نفر نوشته شده بود وبه صورت نمادین رمی جمرات می‌کردند.
خطیبان یمنی نیز، استفاده مقامات سعودی از فریضه حج به عنوان یکی از وسایل فشار سیاسی و کسب دستاوردهای سیاسی به زیان دین را محکوم کردند.
از سوی دیگر «یوهانس فان دیرکلاومن» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن درباره وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در این کشور هشدار داد.
وی تصریح کرد، میلیون‌ها یمنی به سبب  ادامه حملات هوایی و جنگ در معرض خطر  نقص عضو یا مرگ قرار دارند. این مسئول سازمان ملل متحد به روند پرشتاب فروپاشی خدمات اساسی از جمله خدمات بهداشتی، آب شرب و مواد غذایی در یمن اشاره کرد و گفت: «اوضاع انسانی یمن هر لحظه بدتر می‌شود.»