kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
در مراسم اختتامیه مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت (ص)» صورت گرفت

تجلیل از ۲ فیلمساز شهید

مراسم اختتامیه نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت (ص)» با معرفی ۱۰ فیلمنامه نویس برتر و گرامیداشت دو شهید انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.


در ابتدای این مراسم، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: شهیدان داود اصغری و مصطفی فرزام فر از جمله فیلمسازان شهید هستند که خدمات بسیاری به انجمن سینمای جوان ارایه کردند. شهید اصغری یکی از پزشکان بدون مرز بود که به دلیل آسیب‌هایی که از جنگ تحمیلی دید بعد از سال‌ها تحمل درد به شهادت رسید. این شهید پزشک، فیلمساز نیز بود و آثاری را در کارنامه کاری خود به جا گذاشت. مصطفی فرزام فر نیز یکی دیگر از فیلمسازان فعال در استان همدان بود که سرپرستی دفتر انجمن سینمای جوان در این استان را نیز برعهده داشت که جای این بزرگوار در این مراسم نیز بسیار خالی است.
براساس گزارش مهر، در ادامه این مراسم علی‌اکبر قاضی نظام از جمله داوران نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی پیامبر رحمت (ص) روی صحنه آمد و درباره فیلمنامه‌هایی که مورد داوری قرار گرفته است، گفت: نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت (ص)» تلاش دارد اندیشه‌های ناب پیامبر که در جهت ایجاد صلح و نوع دوستی بشر بوده است را در قالب فیلم و فیلمنامه ارایه دهد و اساس برگزاری چنین مسابقه‌ای هم پرداخت به اندیشه‌های والای انسان بوده است.
در ادامه این مراسم ۱۰ برگزیدگان نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پیامبر رحمت (ص)» معرفی شدند.براساس رای هیئت داوران لوح سپاس به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مهدی بوستانی شهربابکی برای فیلمنامه «عیادت از تهران» به عنوان برگزیده دهم اهدا شد و در ادامه محمد قریبی برای فیلم‌ «یک لحظه نگاهم کن از تهران» به عنوان نفر نهم، رضا جمالی برای فیلمنامه «پل» از اردبیل به عنوان نفر هشتم و علیرضا مهان برای فیلمنامه «درون و حال» از تهران به عنوان نفر هفتم جوایز خود را دریافت کردند. در ادامه لوح سپاس به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به محسن سرتیپی برای فیلمنامه «درخت زندگی» از تهران نفر ششم، فاطمه محمدی برای فیلمنامه «بادکنک از شهرری» نفر پنجم، مونا علامه امیری برای فیلمنامه «۲۰ دقیقه تا مرگ» از تهران به عنوان نفر چهارم و نازنین فرخ‌لو برای فیلمنامه «تنها خدا حق دارد مرا بیدار کند» از هشتگرد به عنوان نفر سوم جوایز خود را دریافت کردند.در پایان این مراسم دو جایزه ۵۰ میلیون ریالی به ملیحه عزیزی منفرد برای دو فیلمنامه «چند نفر» و «یک طبقه تا خدا» به عنوان نفر دوم و محمد صادقی دهقانی برای فیلمنامه «ایستگاه» از بیرجند به عنوان نفر اول جوایز خود را دریافت کردند.
مجید مرادی عکاس و فیلمساز جانباز یکی دیگر از مهمانان این مراسم بود که روی صحنه آمد و با بیان خاطره‌ای یاد شهید مصطفی فرزام فر را زنده کرد و در پاسداشت یاد و خاطر این شهید فیلمساز گفت: دوستی نزدیکی با شهید مصطفی فرزام فر داشتم و تا ۹ ماه پیش که مریضی او شدت گرفت، نمی‌دانستم فرزام فر جانباز بوده است. زمانی که به جایی وارد می‌شویم، می‌گوییم رزمنده هستیم ولی او هیچ وقت عنوان نمی‌کرد که جانباز است.
در پایان مراسم تجلیل از دو خانواده شهید داود اصغری و شهید مصطفی فرزام فر برگزار شد.