kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
ولایتی:

حمایت ایران از یمن فقط سیاسی و تبلیغاتی نیست

علی اکبر ولایتی تأکید کرد حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم یمن محدود به حمایت سیاسی و تبلیغاتی نیست.


علی اکبر ولایتی رئیس  مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره اهمیت ورود مجلس به برجام اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی باید این معاهده و قرارداد را بررسی کند و این حق مجلس شورای اسلامی است که به همین ترتیب عمل می‌شود و مسیر درست همین است.
وی همچنین ادامه داد: آنچه که مقام معظم رهبری تاکید کردند آن است که در مقابل لغو تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات خودش عمل می‌کند و اگر قرار باشد آنان به تعهدات خود عمل نکنند، جمهوری اسلامی ایران هم کاری از ابتدا قرار بوده انجام بدهد، انجام نداده و اگر آنان تعلیق کنند ما هم تعلیق می‌کنیم بنابراین آنچه که از بیانات رهبر معظم انقلاب استنباط می‌شود ضرورت وجود توازن در اقدامات دو طرف است که اگر قرار است عدم توازن باشد کار به پیش نخواهد رفت.
ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و متحدانشان که سرمنشا این تحریم‌ها هستند، باید تحریم‌ها را لغو کنند تا ما هم به تعهداتمان عمل کنیم و اساسا از ابتدا هدف از مذاکرات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران لغو تحریم‌ها بوده است و اگر قرار باشد ایران به تعهدات خود در مذاکرات وین عمل کند اما طرف مقابل به تعهداتش که لغو تحریم‌هاست عمل نکند، این کار صورت نخواهد گرفت.
ملت سوریه تاوان مقابله
با رژیم صهیونیستی را پس می‌دهد
ولایتی همچنین در دیدار با هیئت سوری که متشکل از برخی نمایندگان مردم سوریه بود ، اظهار داشت: ملت سوریه تاوان مقابله با رژیم صهیونیستی را پس می‌دهند چراکه آنها در خط اول مقاومت هستند ولی در هر صورت دشمنان ملت سوریه ناچار خواهند بود که استقلال و تمامیت ارضی دولت و ملت این کشور را به رسمیت بشناسند و آنها چاره‌ای جز این
 ندارند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دخالت برخی کشورهای غربی و دولت‌های منطقه سوریه با بی‌ثباتی روبه‌رو شد اما جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت سوریه حمایت کرده و همچنان از بشار اسد حمایت خواهد کرد.
ولایتی در ادامه دیدار خود با هیات سوری با اشاره به مذاکره نمایندگان معارضان سوریه با دولت این کشور در مسکو گفت: هر طرحی که بشاراسد و دولت سوریه با آن موافق باشند ما هم با آن موافقیم و از آن حمایت خواهیم کرد.
کمک به یمن محدود به تبلیغات
 و محکومیت سیاسی نخواهد بود
وی ادامه داد: به نظر من گفت‌وگوهایی که درحال حاضر در مسکو در جریان است نزدیک‌ترین راه‌حل به خواسته‌های دولت سوریه خواهد بود ولی بازهم ما از تصمیم ملت و دولت سوریه حمایت می‌کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در رابطه با حمایت ایران از مردم یمن گفت: اینطور نیست که ما فقط از نظر سیاسی و تبلیغاتی موضوع حمله به یمن را محکوم کنیم بلکه هرچقدر که بتوانیم به مردم یمن کمک می‌کنیم و در کمک به مردم سوریه کوتاهی نخواهیم کرد.