kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

نوبخت: صنعت خودرو کیفیت خودروها را به ‌سطح مطالبات مردم برساند

سخنگوی دولت تاکید کرد: کیفیت خودروهای داخلی باید افزایش یابند و ما از خودروسازان و از مدیران صنعت خودرو انتظار داریم کیفیت تولیدات‌شان متناسب با مطالبات مردم باشد


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری  روز گذشته با اصحاب رسانه با اشاره به سفر هیأت‌های تجاری اقتصادی کشورهای اروپایی به تهران تصریح کرد: ما برای تحقق رشد 8 درصدی به منابعی نیاز داریم که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای اروپایی و ... می‌توانیم براساس منافع ملی خود این منابع را تأمین کنیم.
وی همچنین با اشاره به جلسه اخیر هیئت وزیران با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: در این جلسه نیز رهبر انقلاب با توجه به سخنانی که پیرامون مسائل اقتصادی مطرح کردند نشان داد که از این سطح از فعالیت‌ها راضی نیستند و دولت باید اهتمام جدی‌تری به خصوص در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام دهد.
سخنگوی دولت ادامه داد: همان‌طور که مطلع هستید هر هفته دو جلسه به ریاست رئیس جمهور پیرامون مسائل اقتصاد مقاومتی و تحقق این امر برگزار می‌شود که پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب رئیس‌جمهور تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی را که از قبل هم در دولت وجود داشته به جهت بازنگری به آقای جهانگیری سپرد و فردا هم جلسه‌ای برای بازنگری ستاد اقتصاد مقاومتی با همان ظرفیتی که رهبر انقلاب فرمودند خواهیم داشت.
نوبخت درباره منابع مالی که به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6800 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی و 2100 میلیارد تومان برای مهار آب‌های مرزی تخصیص پیدا کرده است و بطور کلی تا الان 8900میلیارد تومان از سوی دولت در بخش عمرانی هزینه شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور بیش از 10 هزار میلیارد تومان در این بخش پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: لزومی ندارد هر هیأتی که به تهران آمد ما به خواسته آنها جواب بله دهیم شاید آنها به دنبال استفاده از بازار 80 میلیونی ایران بیایند که ما باید تنها به فکر منافع ملی خودمان باشیم و در چارچوب آن به خواسته و نظر آنها پاسخ دهیم.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از کیفیت خودروهای تولید داخل چیست و اینکه آیا دولت قصد بازنگری در سیاست‌های خود پیرامون صنعت خودرو دارد یا خیر، ابراز داشت: کیفیت خودروهای داخلی باید افزایش یابند و ما از خودروسازان و از مدیران صنعت خودرو انتظار داریم کیفیت تولیدات‌شان متناسب با مطالبات مردم باشد و هیچ گاه از ادبیاتی که توصیف کند کسانی که از خودروی داخلی استفاده نمی‌کنند را با الفاظی که در شأن دولت تدبیر و امید نیست مقتضی نمی‌دانیم و قطعا وزیر صنعت قصدش تقویت صنعت داخل بوده است.
وی درباره اظهارات اخیر رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر برداشت از منابع این صندوق توسط بانک مرکزی و آیا این اقدام از سوی دولت و بانک مرکزی قانونی بوده یا خیر، گفت: از سال 92 تاکنون هیچ سنتی از صندوق توسعه ملی بدون مجوز قانونی هزینه نشده است.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که شما چه برنامه‌هایی برای استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارید، تصریح کرد: دولت در استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح از جمله بسیج و سپاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استقبال می‌کند و بنده هم نامه‌ای مکتوب به این نهادها خواهم داد تا اگر طرح و برنامه‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی دارند به ما ارائه دهند و دولت کاملا این آمادگی را برای حمایت دارد.
به گزارش فارس نوبخت در واکنش به اظهارات اخیر آیت‌‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: هیئت وزیران در سال جاری مصوبه‌ای نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلان‌شهرها داشته است.
وی افزود: نظر آیت‌الله یزدی مهم و قابل احترام است اما این نظر از جایگاه رسمی به دولت منتقل نشده است و دولت قانون را اجرا خواهد کرد.
سخنگوی دولت تاکید کرد: مجری انتخابات دولت و ناظر شورای نگهبان هستند.