kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
مصاف با قهرمان آفریقا در دومین گام

ایران با شکست، رقابت‌های جام جهانی والیبال را آغاز کرد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در جام‌جهانی ژاپن برابر آرژانتین به میدان رفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. خولیو ولاسکو با تدابیری که داشت کواچ را در این بازی کاملا مات کرد.


تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۷:۴۰ صبح دیروز در چارچوب دیدارهای جام جهانی ژاپن برابر آرژانتین به میدان رفت که در پایان شاگردان خولیو ولاسکو با حساب ۳ بر یک برنده شدند تا ایران شروعی نه چندان مطمئن در این تورنمنت داشته باشد. تیم ایران ست نخست این بازی را با حساب ۲۷ بر ۲۵ برنده شد اما در ست‌های بعدی این تیم آرژانتین بود که به ترتیب برتری ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴ به برتری دست یافت. خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ایران با تدابیری که داشت و آنالیز فوق‌العاده خود از بازی تیم کشورمان، کواچ را کاملا مات کرد و پیروزی ارزشمندی را در شروع جام برای آرژانتینی‌ها داشت. تیم ایران در ست نخست این بازی با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (لیبرو) برابر حریف به میدان رفت. تیم ملی والیبال کشورمان در دومین بازی خود از ساعت 10:40 امروز با تونس، قهرمان آفریقا روبرو می‌شود. در سایر مسابقات دیروز تیم‌های ملی والیبال روسیه و آمریکا، نخستین حریفان خود در جام جهانی را با نتیجه مشابه  3 بر صفر شکست دادند.آمریکا در یک بازی یک طرفه با نتایج 25 بر 23، 25 بر 12 و 25 بر 15 استرالیا را شکست داد. روسیه نیز هر چند شروع نه چندان خوبی مقابل ونزوئلا داشت و در ست نخست 29 بر 27 برنده شد اما در ادامه 25 بر 16 و 25 بر 15 حریف خود را از پیش‌رو برداشت.
کواچ: باید بهتر از این کار کنیم
اسلووبودان کواچ سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران پس از باخت مقابل تیم ملی آرژانتین گفت: فراموش نکنیم که یک تورنمنت طولانی را پیش‌رو داریم و باید در آینده بهتر از امروز کار کنیم. من به حریف تبریک می‌گویم. من از این که باختیم خوشحال نیستم، اما این یک تورنمنت طولانی است. بنا‌بر‌این ما باید تلاش کنیم تا در بازی‌های بعدی بهتر از امروز باشیم. وی ا‌دا‌مه‌ داد: ما تلاش می‌کنیم تا بهتر بازی کنیم و در ست نخست تنها با سه سرویس خوب پیروز شدیم.
ولاسکو: برای ایران ناراحتم
خولیو ولاسکو سرمربی تیم ‌ملی آرژانتین پس از پیروزی تیمش مقابل ایران در جا‌م جها‌نی، اظها‌ر کرد: من از این پیروزی خیلی خوشحال هستم. تیم ‌ملی ایران نسبت به ما در سطح بالاتری از والیبال جهان قرار دارد و شکست دادن این تیم برای ما یک کار بزرگ محسوب می‌شود. من قبلا در کنفرانس خبری پیش از مسابقات گفته بودم که ما بازی را مقابل ایران در قهرمانی جهان واگذار کردیم. در آن زمان خوشحال نبودم و حالا هم خیلی شاد نیستم. سرمربی تیم ‌ملی آرژانتین افزود: وقتی که سرمربی تیم ‌ملی ایران بودم مقابل آرژانتین پیروز شدیم برای ایران خوشحال بودم و برای آرژانتین هم ناراحت بودم. در این زمان برای آرژانتین خوشحال هستم اما برای ایران ناراحتم.