kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

حوادث کوتاه از کشور


    زمین‌لرزه جیرفت را لرزاند
کرمان- ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زمین‌لرزه 4/2 ریشتری ساعت 5 صبح سه‌شنبه حوالی جیرفت در جنوب این استان خسارتی نداشته است.
محسن صالحی افزود: بررسی‌های لازم از سوی فرمانداری جیرفت و نیروهای امدادی در منطقه صورت گرفت و تاکنون خسارت ناشی از زمین‌لرزه گزارش نشده است.
این زمین‌لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین روی داد و مرکز لرزه‌نگاری کشوری ابتدا بزرگی آن را 4/1 اعلام کرد.
برخورد 2 خودرو 3 قربانی گرفت
بجنورد- ایرنا: رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: برخورد یک دستگاه پراید با مینی‌بوس عصر دوشنبه در خراسان شمالی 3 کشته و 10 مصدوم برجای گذاشت.
سرهنگ علیرضا حسین‌زاده افزود: این سانحه  ساعت 15 روز دوشنبه در محور جوزک- آشخانه در خراسان شمالی رخ داد.
وی، علت این حادثه را انحراف به چپ و خواب‌آلودگی راننده خودرو پراید عنوان کرد.
یک کشته و 2 مجروح در تصادف زنجیره‌ای
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: در آزادراه زرین‌شهر- فولادشهر بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون و برخورد 8 خودروی سواری به این وسیله نقلیه یک نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.
رضا عرب‌شیری افزود: پس از اطلاع از این حادثه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان، تیم‌های گشتی پلیس راه و نیروهای امدادی بلافاصله خود را به محل وقوع حادثه رساندند.وی تصریح کرد: در این حادثه راننده سواری در اثر شدت جراحات وارده در محل حادثه جان خود را از دست داد و دو مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.
قتل جوان 19 ساله در درگیری خیابانی
آمل- ایسنا: فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع درگیری بین چند جوان در روستای کچب آمل، عوامل فرماندهی انتظامی بخش دابودشت به حادثه اعزام شدند.
گنجیان مقدم افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، سه نوجوان به دلیل اختلاف با فردی به نام «مختار- م» 19 ساله با وی درگیر شدند و او را به شدت مصدوم کردند.
وی ادامه داد: این فرد که به علت مصدومیت شدید به کما رفته بود با حضور عوامل امدادی سریعا به مرکز درمانی منتقل شد و عوامل درگیری به ویژه متهم اصلی پرونده و عامل ایراد ضرب و جرح به نام «امیرحسین- الف» دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: با توجه به تلاش پزشکان معالج فرد مصدوم به علت قطع نخاع شدن و شدت جراحات وارده در یکی از مراکز درمانی تهران جان باخت.
گنجیان مقدم تاکید کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شدند.
مرگ کودک در اثر وحشت
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: جسد کودک 3 ساله که حوالی گورستانی در شهرستان لنجان ناپدید شده بود، پس از 3 روز در منطقه‌ای جنگلی کشف شد.
در گزارش پزشکی قانونی، گرسنگی و وحشت علت مرگ این کودک اعلام شده است.
واژگونی مینی‌بوس با 13 مصدوم
شهرکرد- خبرنگار کیهان: یک دستگاه مینی‌بوس در محور ارتباطی شهرکرد- فارسان واژگون شد.
در این حادثه که در محدوده منطقه پردنجان رخ داد 13 نفر از مسافران مینی‌بوس مجروح شدند.
مجروحان توسط آمبولانس‌های 115 به بیمارستان فارسان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
انهدام باند سرقت مسلحانه
مشهد- ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای باندی که از غرب کشور وارد مشهد شده و اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ دوم بهمن امیری افزود: پلیس با ردزنی علمی و اطلاعاتی محل رفت و آمد این افراد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در حالی که فرصت عکس‌العملی نداشتند در مخفیگاهشان دستگیر کرد.
وی ادامه داد: دو همدست سردسته این باند از مجرمان حرفه‌ای و خطرناک با سنین 28 و 30 سال و دارای سوابق کیفری نزاع، آدم‌ربایی و دیگر جرایم خشن هستند.
امیری تصریح کرد: پلیس در بازرسی از محل اختفای اعضای این باند در خیابان آبکوه مشهد دو قبضه اسلحه وینچستر، یک قبضه کلاشینکف به همراه 35 تیر جنگی و 64 تیر متعلق به سلاح وینچستر، خشاب، کلاه‌کشی، کلاه لبه‌دار، چراغ قوه حرفه‌ای، قمه پنجاه سانتیمتری و کیف‌های مسافرتی کشف کرد.
به گفته وی متهمان در تحقیقات اولیه اعتراف کردند که در حال طراحی سرقت‌های مسلحانه در مشهد بوده و حتی برای آمادگی سرقت، در بیابان‌های اطراف شهر اقدام به تمرین تیراندازی و نشانه‌گیری فرضی کرده‌اند.
دستگیری قاتل در قشم
قشم- خبرنگار کیهان: قاتل دختر قشمی در کمتر از هشت ساعت با پیگیری‌های دادستان، دادگستری و نیروی انتظامی شهرستان قشم شناسایی و دستگیر شد.
بر اساس این گزارش، در روز یکشنبه جسد دختری در کوچه پس کوچه‌های شهرک الهیه کشف و بعد از شناسایی هویت مقتوله، کارآگاهان متخصص آگاهی قشم وارد عمل شدند و پس از تحقیقات به عمل آمده شخصی به هویت الف- ج، 35 ساله اهل لارستان فارس و ساکن قشم به عنوان مظنون شناسایی و دستگیر شد.
مقتول ف- الف 27 ساله، اهل روستای دیرستان جزیره، ساکن شهر قشم و در یکی از داروخانه‌های این شهر مشغول به کار بوده است.
دستگیری 72 تن از اتباع بیگانه غیرمجاز
قشم- ایرنا- فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت: ظرف مدت 3 روز گذشته 72 تن از اتباع پاکستانی و افغانستانی که قصدورود غیرقانونی به کشور را داشته و یا به صورت غیرقانونی در این جزیره ساکن شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ قادر مرشدی افزود: افراد دستگیر شده همگی برای پیدا کردن کار به صورت غیر قانونی به این جزیره آمده و تعدادی از آنها پس از ورود به خاک کشور بر روی شناورها و کارگاه‌های قایق‌سازی و بلوک‌زنی جزیره مشغول کار شده بودند.
کشف طلای سرقتی در زین موتورسیکلت
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بافق استان یزد گفت: در پی‌شکایت یکی از شهروندان پیرامون سرقت طلاجات از منزلش، مأموران پلیس در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند فردی که دارای سابقه کیفری سرقت است در نزدیکی این خانه سکونت دارد که به همین منظور هماهنگی لازم با مقامات قضائی به عمل آمد.بیگلری افزود: با دستگیری فرد موردنظر و انتقال وی به اداره آگاهی، متهم لب به اعتراف گشود و به دو فقره سرقت طلاجات منازل شهر بافق اعتراف کرد.وی ادامه داد: با تلاش مأموران اداره آگاهی بافق، طلاجات مسروقه به ارزش 80 میلیون ریال از داخل زین موتورسیکلت‌ سارق کشف و تحویل مالباختگان شد.
مهار آتش‌سوزی در مجتمع زرین خوشه
اراک- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اراک از وقوع آتش‌سوزی در انبار علوفه مجتمع کشت و صنعت زرین خوشه این شهرستان خبر داد.عبدالله اسماعیلی گفت: آتش‌سوزی با کمک 5 دستگاه خودرو از 4 ایستگاه آتش‌نشانی و پس از چند ساعت تلاش مهار شد.
به گفته وی این حادثه تلفات جانی نداشت اما به علت گستردگی حریق‌ و دود ناشی از آن 4 آتش نشان مصدوم شدند.