kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

مجوز محصولات غذایی تبلیغی در ماهواره باطل می‌شود

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کالاهایی که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و اگر مجوز داشته باشند، باطل می‌شود.


هدایت حسینی در مورد تبلیغات فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی در رسانه‌ها اظهار داشت: تبلیغات محصولات غذایی به‌خصوص فرآورده‌های غذایی وارداتی در شبکه‌های غیرمجاز و ماهواره‌ها ممنوع است و در صورت تبلیغات در ماهواره تمامی پروانه‌های محصولاتی که در ماهواره تبلیغ دارند با همکاری وزارت ارشاد، باطل می‌شود.
حسینی افزود: کالاهایی که در ماهواره‌ها و شبکه‌های غیرمجاز تبلیغ می‌شوند هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و اگر مجوزی نیز داشته باشند مجوز آنها به سرعت تعلیق و باطل می‌شود.
مدیر کل نظارت و ارزیابی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تبلیغات فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی در رسانه‌های داخلی ممنوعیتی ندارد ولی بر اساس ماده ۳۷ قانون تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در حال حاضر ممنوع است که فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به صورت کارشناسی تهیه شده و به سازمان صدا و سیما و مراجعی که بر تبلیغات نظارت دارند ابلاغ شده است.
وی افزود: محصولات آسیب‌رسان محصولاتی را شامل می‌شود که میزان نمک، چربی و شکر آنها بالا است که در سه دسته هستند که تبلیغات این محصولات قطعا ممنوع است و هیچ تبلیغاتی را نباید در هیچ رسانه‌ای داشته باشند.
حسینی گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو داشته باشند می‌توانند تبلیغات داشته باشند ولی اگر محصولی مجوز نداشته باشد و تبلیغی را در هر رسانه‌ای داشته باشد تخلف است و با آنها به شدت برخورد می‌کنیم.